شروع واکسیناسیون پنوموکوک از بندر خمیر

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره برنامه واکسیناسیون پنوموکوک گفت: تزریق واکسن پنوموکوک از دیروز در شهرستان خمیر شروع شده و بعد از یک هفته کل استان هرمزگان و بعد از آن ظرف یک تا دو ماه آینده کل کشور را پوشش می دهیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری خود که ظهر امروز در حاشیه سومین روز از نمایشگاه مطبوعات ایران برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ارجاع و سلامت خانواده گفت: از سال ۹۱ برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع مصوب و به صورت پایلوت در استانهای فارس و مازنداران اجرا شد و قرار بود بعد از دو سال در سراسر کشور اجرایی شود اما گسترش به سایر استان‌ها صورت نگرفت تا سال ۱۴۰۰ و برنامه هایی که دولت جدید شروع کرد و این برنامه عملیاتی شد.

وی ادامه داد: با شروع دولت جدید برای اجرای این طرح ما در سال اول اشکالات و نقص ها را مشخص کردیم. ما کمتر از ۳۰ میلیون جمعیت در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر داشتیم و همچنین ۱۸ هزار خانه بهداشت در این مناطق داشتیم. بنابراین وضعیت پوشش دهی در روستاها و شهرهای کوچک قابل قبول بود اما هرچه شهرها پرجمعیت تر باشند، استفاده از خدمات بهداشتی در شهرهای بزرگ کمتر بود. لذا تصمیم گرفتیم برای پوشش بهتر دسترسی مردم به خدمات سلامت کادر سلامت را بیشتر کنیم.

او با اشاره به ۴۶ میلیون جمعیت برای دو ریز فاکتور غربالگری شدند و این دو ریز فاکتور را اگر کنترل کنیم می توانیم بیماری های ناشی از آن را کنترل کنیم.هر ایرانی باید کد ملی مراقب سلامت خود را داشته باشد در حال حاضر ۱۹۵ شهر بالای ۲۰ هزار نفر و ۶ منطقه از تهران که در مجموع ۲۷ میلیون نفر می شوند تحت پوشش کامل این طرح تا پایان سال قرار می گیرند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه بین المللی سلامت خانواده با حضور کشورهای مختلف در کشور و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد تا یکبار این برنامه بازبینی و یافته های جدید را به آن اضافه کنیم.

وی درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: هر سویه ای که در هر جای دنیا هم پیدا شود باید بدانیم که این سویه ها منتقل خواهند شد اگرچه ابتلا را افزایش می دهد اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که هیچ گونه تغییری در بروز آن در جامعه را نمی بینیم.

وی با اشاره برنامه واکسیناسیون پنوموکوک گفت: تزریق واکسن پنوموکوک از دیروز در شهرستان خمیر شروع شده و بعد از یک هفته کل استان هرمزگان و بعد از آن ظرف یک تا دو ماه آینده کل کشور را پوشش می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha