جشنواره ملی قرانی مدهامتان در سنندج برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده قرآنی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، علی اصغر دریایی در جمع خبرنگاران در سنندج اظهارکرد: این جشنواره در پنج رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، اذان و حفظ کل و با رقابت ۲۸۰ نفر از سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پنچ رشته، ۲ رشته مفاهیم و حفظ جزء ۳۰ نیز بصورت جداگانه برگزار شد، گفت: در مجموع در این هفت رشته، ۷۳۱ نفر ثبت نام کردند و بیشترین فراوانی با ۴۰۸ نفر در بخش مفاهیم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: پس از داوری آثار ارسالی استان توسط داوران، ۶۳ نفر برای شرکت در مرحله کشوری معرفی شدند و هم اکنون از مجموع ۲۸۰ نفری که در این مرحله با هم رقابت می کنند، هفت نفر مربوط به استان کردستان هستند.

وی یادآور شد: مرحله کشوری این جشنواره در ۲ بخش خواهران و برادران و در رده سنی هفت تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد و تمام تلاش ما این است که شبکه های سراسری را برای این رویداد پای کار آورده و طی ۲ روز برگزاری، انعکاس خوبی از آن در جامعه داشته باشیم و از رسانه‌های استان نیز انتظار داریم همانند همیشه ما را انعکاس بهتر یاری دهند.

دریایی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویح معارف قرآنی در جامعه، تلاش برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، ایجاد پیوند بین مسجد و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرانی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha