ترویج فرهنگ صلح  در جامعه نشاط اجتماعی بهمراه دارد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود، معضل اطاله دادرسی و هزینه های مادی و معنوی ناشی از رسیدگی های قضایی بصورت ملموسی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، دومین همایش استانی ستاد صبر کردستان با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون حل اختلاف استان و سایر معاونین رئیس کل دادگستری در حوزه های مختلف، روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه و همچنین جمعی از صلح یاران استان، برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی اجر و پاداش عمل و فعالیت صلح یاران را ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت : اگر مردم گرایش به صلح و سازش داشته باشند، قسمت اعظم هزینه های مادی و روحی که بر اثر اختلاف و تنازع میان آنها وارد می شود، کاسته می شود.

وی تاکید کرد : استان کردستان از لحاظ تعداد صلح یاران در کشور رتبه ممتازی در کشور دارد و از معاونت حل اختلاف استان انتظار می رود تا ارجاع پرونده ها به صلح یاران ضابطه مند شود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان خطاب به صلح یاران تصریح کرد : در حرفه و عمل خود حساسیت زیادی به خرج دهید و با جدیت و در جهت ایجاد صلح و سازش در جامعه تمام تلاش خود را بکار گیرید.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ریشه و منشا تشکیل پرونده های قضایی در جامعه را سه عامل مشکلات اقتصادی، کم کاری دستگاههای اجرایی در انجام وظایف محوله و همچنین تنزل و افت ارزشهای اسلامی و آموزه های اخلاقی در جامعه بیان کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود : باید تلاش شود تا ریشه و منشا تشکیل پرونده در جامعه خشکانده شود چرا که اگر این مسئله حل نشود در صورتی که امکانات و نیروی انسانی قوه قضاییه نیز چند برابر شود، باز هم ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش نخواهد یافت.

عالی ترین مقام قضایی استان اضافه کرد : حل معضل اطاله دادرسی و عدم اتقان آرای قضایی و همچنین هزینه های تحمیلی شده دادرسی به مردم تنها و تنها از طریق نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش در جامعه میسر است و اگر مردم اخلاق مدارتر و صاحب گذشت و ایثار شوند جامعه ای عاری از جرم تجلی پیدا می کند.

در ادامه، بهادر اسدی معاون حل اختلاف استان کردستان از ارجاع ۴ هزار پرونده در سال جاری به صلح یاران خبر داد و اظهار داشت:۶۰ درصد از این تعداد پرونده ها منجر به صلح و سازش میان طرفین دعوی شده است.

وی همچنین از فعالیت ۱۵۰۰ صلح یار و تشکیل ۴۰ هیات صلح در استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ نفر از محکومین به قصاص نفس در استان با پادرمیانی صلح یاران و متنفذین از دار مجازات رهایی یافته اند ‌

در این مراسم همچنین از صلح یاران برتر در حوزه های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha