افزایش ۶ درصدی تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور کشور در چهارمین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی، با تاکید بر لزوم توجه به آموزش مردم و فرهنگ‌سازی در خصوص پیشگیری از سوانح جاده‌ای، گفت: هلال‌احمر در این زمینه الگوی همه دستگاه‌هاست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ سردار حسینی، رییس پلیس راهور کشور، در چهارمین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی، با تشکر از تلاش‌های رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: مهم‌ترین که در حال حاضر انجام می‌دهیم، طرح زمستانی است. در آینده نزدیک هم در نیمه شعبان خدمات ارائه می‌دهیم که امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در حال حضور دارند.
وی ادامه داد: در جشن نیمه شعبان، چند ارگان و سازمان حضور دارند، اورژانس و راهداری اما همکاران شما، امدادگران و داوطلبان، با همه متفاوت است و آن در چهره داوطلبان دیده می‌شود، این که خستگی در چهره‌شان وجود ندارد که این رفتار و منش، الگوی من در همه بخش‌هاست‌.
حسینی با بیان این که در نوروز گذشته با همه تلاش‌هایی که برای فرهنگ‌سازی شده بود، افزود: در این بین اما باز شاهد افزایش ۶ درصدی تلفات حوادث ترافیکی بودیم. بنابراین باید کار ویژه‌ای در این راستا انجام شود و آن آگاه‌سازی هم‌وطنان است.
وی گفت: تجربه چند ساله من در حوادث جاده‌ای می‌گوید که ما آن طور که نیاز است، درکی از خطر نسبت به سوانح ترافیکی نداریم. نسبت به ماده کشنده سیانور، همه‌مان حساس هستند اما نسبت به حوادث ترافیکی نه و با توجه به این که یکی از عاملین مهم و اساسی در تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است، باید در این خوزه اقدامات موثری انجام شود.
رئیس پلیس راهور کشور، افزود: بنابراین راه‌کار موثر در حوزه آموزش و پیشگیری و استفاده از همه توان رسانه‌ای و فضای مجازی مهم‌ترین اقدام سازنده برای کاهش تلفات رانندگی و ترافیکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha