نامزدهای انتخابات روی تابلوهای برق پوستر نصب نکنند

شرکت توزیع نیروی برق کردستان طی اطلاعیه ای از نامزدهای انتخابات مجلس خواست قانون تبلیغات را رعایت کرده و به اموال عمومی از جمله تابلوهای برق آسیب نرسانند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، در این اطلاعیه آمده است:

«ایجاد انگیزه برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی می‌تواند علاوه بر تشدید مشروعیت نظام، آغازی دیگر از صحنه کارزار کشور برای مقابله با دسیسه‌ها و فروپاشی توطئه‌ ی دشمنان نظام باشد.

طبق قوانین مصوب در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، کاندیداهای مجلس موظف هستند قوانین مربوط به انتخابات را رعایت کنند.

همه نامزدها و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم و شایسته است محتوا و روش‌های مختلف تبلیغات خود را اعم از فضای حقیقی و مجازی، در چارچوب قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۶ تهیه نمایند، در غیر این صورت پیگردهای قانونی برای آنان در مراجع اداری، انتظامی و قضایی محفوظ است؛ لذا در همین راستا و به منظور حفظ بیت المال و جلوگیری از آسیب به اموال عمومی از جمله : تابلوها و پست های زمینی برق، حسب گزارشات تصویری دریافتی بعضا”، مورد استفاده ناصحیح و نامطلوب تعدادی از کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی آنان قرار گرفته است و سیما و منظر شهری را برای شهروندان مخدوش کرده است؛ بدینوسیله موارد ذیل در انجام تبلیغات محیطی توسط ستادهای تبلیغاتی و هواداران نامزدها، ضروری است رعایت گردد:

۱- نصب هر گونه بنر، تابلوهای تبلیغاتی، پوستر، عکس و … بر روی تجهیزات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سطح شهرها و روستاها اعم از پایه های روشنائی معابر و تابلوهای توزیع عمومی و پست های برق زمینی ممنوع می باشد.

۲- صعود و فرود از تیرهای برق و پایه های روشنایی معابر به هر طریق و علتی توسط افراد ناشناس و عوامل اجرایی ستادهای تبلیغاتی، ممنوع می باشد.

۳-نوشتن جملات تبلیغاتی بر روی درب پستهای زمینی برق و تابلوهای توزیع عمومی، دیوار پست های زمینی و تجهیزات شبکه ی توزیع برق در سطح شهرها و روستاهای استان ممنوع می باشد.

و در پایان درخواست میگردد در نصب سازه ها برای اکران بنر های تبلیغاتی، رعایت فاصله ۵ متر از شبکه های برق، به جهت رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث برق گرفتگی به عنوان یک ضرورت، مورد توجه و رعایت قرار گیرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha