سپردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی مشکلی را حل نمی‌کند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: سپردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی مشکلی را حل نخواهد کرد؛ باشگاه‌های ایرانی که وابسته به بخشهای صنعتی هستند حرفه‌ای نیستند و نگاهی برای درآمدزایی خود باشگاه وجود ندارد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)،علی‌اکبر طاهری مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس  در مورد صرف پولهای بی حساب و کتاب در فوتبال ایران اظهار کرد: باید نگاه ما به پولهایی که وارد باشگاه می‌شود به جای هزینه کردن، سرمایه‌ای باشد. سرمایه‌های باشگاه محتوای باشگاه هستند که در قالب اگهی‌های روی پیراهن، دور زمین یا صورتهایی از نمایش رسانه‌ها قابل فروش شده و ارزش می‌یابند.

وی ادامه داد: ترکیبی که در کادر فنی ایجاد می‌شود، به جهت قوام دادن یک سطح بالاتر، برای ایجاد و تولید درآمدهای اضافه استفاده می‌شود اما متاسفانه ارتباط معناداری بین تعهد و درآمد وجود ندارد.

طاهری با بیان اینکه برخی باشگاه‌های دولتی در بودجه ردیف هزینه دارند خاطرنشان کرد: باشگاه پرسپولیس درآمد هزینه است به این معنا که باید درآمد ایجاد کرده و هزینه نماید و وزارت ورزش یک ریال به آنها نمی‌دهد و لذا مدیریت اینگونه باشگاه‌ها باید با منطق کسب و کار حرفه‌ای آشنا بوده و ارتباط معناداری بین سطح درآمد و سطح تعهدات خود ایجاد نماید و نگاه آن این باشد که تمام عوامل باشگاه باید در خدمت محتوای باشگاه و ایجاد پول و درآمد باشند و هر چیزی که که ایجاد درآمد از روی محتوا ضربه بزند، مقصر است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو یادآور شد: سپردن باشگاه‌ها به بخش خصوصی مشکلی را حل نخواهد کرد. در اروپا نیز باشگاه‌ها خودشان ایجاد درآمد می‌کنند. باشگاه‌های ایرانی که وابسته به بخشهای صنعتی هستند حرفه‌ای نیستند و نگاهی برای درآمدزایی خود باشگاه وجود ندارد و با فضای حرفه‌ای گری مخالف است.

وی همچنین اذعان کرد: باشگاه‌های دولتی استقلال و پرسپولیس ردیف درآمد هزینه دارند و باید ایجاد درآمد و هزینه نمایند. همچنین باید بین آن چیزی که تعهد شده و متصور می‌شود توازن وجود داشته باشد. باید متوجه باشیم که به جای هزینه کردن، سرمایه گذاری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha