تشکل علمی «جامعة الزهرای نیجریه» راه‌اندازی می‌شود

تشکل علمی «جامعة الزهرای نیجریه» برای نقش آفرینی و حضور زنان تأثیرگذار در جامعه نیجریه و شناساندن نخبگان خود در سطح جهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجید کامرانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه و خانم فاطمه اسماعیل حسن، یکی از اساتید دانشگاه احمد بلو زاریا در ایالت کادونا و شیخ ابراهیم عمر مؤذن، از علمای دینی ایالت کانو دیدار و گفت‌وگو کردند.

کامرانی در این دیدار که در بستر مجازی صورت گرفت، گفت: شناسایی اساتید، اندیشمندان و صاحب‌نظران زن مسلمان به ویژه محبان اهل بیت(ع) و شیعیان بسیار حائز اهمیت است تا جامعه زنان مسلمان و پیروان اهل بیت(ع) بتوانند از فرصت وجود شبکه‌های منظم علمی در این کشور استفاده کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: جامعه زنان مسلمان و پیروان اهل بیت(ع) این کشور می‌توانند نسبت به آخرین تحولات در سطح جهان و منطقه به خصوص در نیجریه آگاهی علمی و هدفمندی را کسب کنند. پر واضح است نقش افراد برجسته و تأثیرگذار و مراجع در این حوزه بسیار مهم خواهد بود .

وی در ادامه، ایجاد یک تشکل علمی و اطلاع‌رسانی تحت عنوان جامعة الزهرای نیجریه را برای نیل به این هدف مهم پیشنهاد کرد که این گروه می‌تواند با عضوگیری از اساتید و اندیشمندان در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، زمینه را برای نقش آفرینی و حضور زنان تأثیرگذار در جامعه نیجریه را بیش از پیش مهیا سازد و از سوی دیگر، راه برای معرفی و شناساندن نخبگان خود در سطح جهان نیز مؤثر باشد .

خانم فاطمه اسماعیل و شیخ ابراهیم مؤذن، موافقت کلی خود برای ایجاد یک شبکه علمی بانوان مسلمان با محوریت فرهنگ غنی تشیع و اهل بیت(ع) را اعلام کردند و مقرر شد فهرست بنیانگذاران، اساسنامه این گروه و اهداف آن و نحوه عضویت دراین شبکه علمی را در مدت یک هفته برای رایزنی فرهنگی اعلام کنند.

شایان ذکر است، به زودی این شبکه علمی به صورت مجازی راه‌اندازی خواهد شد و مقرر است برنامه‌های منظم آموزشی و دانش افزایی با موضوعات مختلف را نیز پوشش دهد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha