بازدید سفیر و رایزن فرهنگی ایران از نمایشگاه کتاب مسقط

سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان از غرفه‌های ایرانی شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط و برخی غرفه‌های عمانی و خارجی بازدید به عمل آوردند.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسی فرهنگ، سفیر و مرتضی بابکی‌نژاد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عمان در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط شرکت کردند و از غرفه‌های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه و برخی غرفه‌های عمانی و خارجی بازدید به عمل آوردند.

این مراسم که با حضور محمد بن سعید المعمری، وزیر اوقاف و امور دینی و شخصیت‌های فرهنگی، نوسیندگان، فرهنیختگان و سفرای کشورهای خارجی مقیم مسقط در محل نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی شهر مسقط برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه کتاب، تعداد 34 کشور خارجی  و 847 ناشر شرکت داشتند که در این میان، کشور مصر با حضور 128 ناشر در رتبه نخست شرکت کنندگان خارجی و کشور عمان با 104 ناشر در رتبه دوم قرار دارد.

بازدید سفیر و رایزن فرهنگی ایران از نمایشگاه کتاب مسقط

در این نمایشگاه علاوه بر برنامه‌های فرهنگی که توسط استان ظاهره عمان به عنوان مهمان افتخاری (ضیف شرف) برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع دیگری در بخش کودکان توسط کمیته فرهنگی و سازمان‌های دولتی و خصوصی دایر است.

فعالیت‌هایی چون شب شعر، جلسات گفت‌وگو و بحث، سمینارها، سخنرانی‌ها، سمینارهای آموزشی و اجرای تئاتر و ... نیز برگزار خواهد شد.

بازدید سفیر و رایزن فرهنگی ایران از نمایشگاه کتاب مسقط

وزیر اوقاف و امور دینی سلطنت عمان ضمن افتتاح نمایشگاه از پروژه «دانشنامه عمانی جوانان» رونمایی کرد. این پروژه برآمده از دایرةالمعارف عمانی است که در سال 2014 راه اندازی شده و به زبانی ساده و مختصر موضوعاتی همچون انسان و طبیعت به صورت متنی و غیر متنی مانند تصاویر، نمودارها و نقشه‌ها را برای گروه‌های سنی 9 تا 17 سال ارائه می‌دهد.

بنابر اعلام این خبر، این نمایشگاه تا 12 اسفندماه همه روزه از ساعت 16 لغایت 22 دایر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha