کد خبر: 213934
۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۹
سلامت انتخابات خط قرمز ماست / فعالیت ۲۵ هزارنفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات کردستان

استاندار کردستان ضمن تاکید بر سلامت کامل انتخابات پیش رو از فعالیت یش از ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در جمع خبرنگاران کردستان اظهار کرد: فرآیند انتخابات در کشور ما دولتی نیست و در چارچوب قانون و توسط خود مردم و با نظارت آنان انجام می شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه مبنای نظام اسلامی از روز اول بر پایه جمهوریت و اسلامیت بوده است، ادامه داد: امام راحل در دورانی که در اوج محبوبیت بود و شاید نیازی به آرا مردم نداشت، کمتر از ۲ ماه از پیروزی انقلاب، برای انتخاب ساختار نظام، به آرا عمومی مراجعه کرد و نشان داد برای نظر مردم احترام ویژه ای قائل است.

وی اضافه کرد: تاکنون در نظام اسلامی، حدود ۴۰ مراجعه مستقیم به آرا مردم شکل گرفته و گردش نخبگانی، تداول جریانات و مدیریت و تفکرات کاملا در این ۴۵ سال روشن بوده است.

استاندار کردستان، شرکت در انتخابات را بسیار مهم و مجلس را ریل‌گذار دولت برای توسعه دانست و گفت: منکر نقش نمایندگان در سطح ملی نیستیم اما به عنوان وکیل مردم حوزه انتخابیه نقش مهمی در توسعه منطقه نیز دارند.

زارعی کوشا بر لزوم انتخاب نمایندگانی قوی و استفاده نمایندگان از فرصت مجلس برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: در همه حوزه های انتخابیه همه سلایق در چارچوب نظام توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند و نگاه حداکثری به سلیقه ها وجود دارد.

وی به مشارکت گسترده مردم در انتخابات اشاره داشت و افزود: پشتوانه مردمی نظام، مهمترین پشتگرمی در عرصه بین المللی است، ضمن اینکه تلاش دشمنان بر ترغیب مردم به عدم مشارکت در انتخابات است.

استاندار کردستان تاکید کرد: کسی منکر مشکلات نیست که شاید ناشی از عملکرد مدیران یا رفتار نماینده و وزرا باشد اما مسیر حرکت درست و حل مشکلات به دست مردم و انتخاب مردم هموار می شود.

زارعی کوشا به برخورد جدی با مدیران متخلف در بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: بارها تاکید شده که هیچ مدیری حق ندارد از نامزدی حمایت یا علیه نامزد دیگری فعالیت داشته باشد، البته کارکنان دولت خارج از ساعات اداری می توانند در حوزه تبلیغات فعالیت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حوزه استان کردستان نمونه ای که حاکی از تلاش مدیر یا مسئول در حمایت از نامزد یا علیه کاندیدایی خلاف چارچوب قانونی و در حدی که نیاز به برخورد داشته باشد، مشاهده نشده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه گزارش هایی از تخلف مدیران دریافت شده که مستند نبوده است، افزود: به فرمانداران و مسئولان اعلام شده با جدیت با تخلفات برخورد کنند، حتی اگر شب انتخابات باشد چون سلامت انتخابات برای ما بسیار اهمیت دارد.

زارعی کوشا از فراهم بودن تمام زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در همه بخش‌ها و حتی روستاها خبر داد و اظهار کرد: این زیرساخت ها مرتب در حال بررسی است تا مشکلی ایجاد نشود.

وی پخش مناظره نامزدها را از رسانه ملی قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: این کار هزینه ها را برای تبلیغات نامزدها کاهش داد و عدالت نسبی را در این حوزه برقرار کرد.

استاندار کردستان از نمایندگان منتخب خواست اولویت های کشور را درست تشخیص دهند و یادآور شد: معتقدم نمایندگان باید بخشی از وقت خود را صرف قانون زدایی کنند، چون قوانین زیادی داریم که برای برخی حوزه‌ها مخل است.

زارعی کوشا ضمن اشاره به تعامل خوب نمایندگان ادوار با مدیران استان، افزود: هر قدر قدرت مجمع نمایندگان در استان بالا باشد، چانه زنی آنان در مجلس بیشتر خواهد بود و بهتر می توانند به استان خدمت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha