کد خبر: 213941
۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۳

حماسه مردم سالاری در شهرستان‌های لامِرد و مهر

٨ صبح فردا اخذ رأی در ١٣۶ شعبه اخذ رأی آغاز می‌شود
حماسه مردم سالاری در شهرستان‌های لامِرد و مهر

فرماندار لامرد گفت: روز جمعه( یازدهم اسفند) انتخابات از ساعت ٨ صبح در ١٣۶ شعبه اخذ رأی شهرستانهای لامرد و مهر آغاز می‌شود و از تمامی شهروندان گرامی درخواست دارم تا در ساعت‌های نخست اخذ رأی‌گیری به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،احمد خضری فرماندار مرکز حوزه انتخابیه لامرد و مهر در جمع خبرنگاران از انتشار آگهی نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از ٨ صبح امروز (پنج شنبه) تبلیغات ستادهای انتخاباتی طبق قانون پایان یافت و پس از انصراف و کناره‌گیری نامزدهای انتخابات در مهلت قانونی، آگهی اسامی نامزدهای انتخابات با حضور ٩ نامزد آقا و یک نامزد خانم در حوزه انتخابیه لامرد و مهر منتشر شد.

وی افزود: امسال برای استفاده نامزدها از ظرفیت‌ مکان‌های دولتی و بیلبوردهای شهری؛ قرعه کشی شد و همه نامزدها از این روند رضایت داشتند.

خضری ادامه داد: باتوجه به آمار واجدین شرایط در شهرستان لامرد، ٧۵ هزار تعرفه برای انتخابات مجلس در «شهرستان لامرد» پیش بینی شده است که به صورت برخط تعرفه مصرفی کنترل می‌شود.

فرماندار لامرد با تاکید بر درنظرگرفتن تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، اظهار کرد: تاکنون ٣ مانور انتخاباتی در شهرستان لامرد برگزار گردید و اتصال برخط دستگاه‌های احراز هویت در تمامی شعب کنترل شد و تمامی ارکان اجرایی در چندین نوبت آموزش دیدند و نواقص بررسی و برطرف گردید.

وی ادامه داد: هر شخصی با داشتن یکی از این پنج مدرک هویتی(شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، گواهینامه و کارت پایان خدمت) می‌تواند رای خود را به صندوق بیندازد چون کد ملی در همه این مدارک درج شده و دستگاه‌های مربوط به احراز هویت و تاییدیه آنها در شعب تعبیه شده است.

خضری بیان کرد: احراز هویت فرد رأی دهنده برخط است و شخص در شعبه اخذ رأی با در دست داشتن یکی از پنج مدرک هویتی ابتدا احراز هویت شده، تاییدیه کدملی دریافت و سپس می‌تواند هم برای انتخابات مجلس و هم مجلس خبرگان رهبری رای دهد.

به گفته وی، طبق قانون انتخابات؛ روز جمعه( یازدهم اسفند) انتخابات از ساعت ٨ صبح در ١٣۶ شعبه اخذ رأی شهرستانهای لامرد و مهر اغاز می‌شود و از تمامی شهروندان گرامی درخواست دارم تا در ساعت‌های نخست اخذ رأی‌گیری به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

فرماندار لامرد گفت: 2750 نفر اعم از ارکان اجرایی، بازرسی، نظارت، نیروهای امنیتی و خدماتی در برگزاری انتخابات روز جمعه در حوزه انتخابیه لامرد و مهر مشارکت دارند.

وی گفت: صندوق اخذ رای با درپوش قرمز مربوط به انتخابات مجلس و صندوق آبی برای انتخابات خبرگان رهبری تعبیه شده است و هنگام تنظیم صورتجلسه نهایی انتخابات که به صورت برخط بارگذاری می‌شود نیز ابتدا صندوق خبرگان رهبری و بعد صندوق مجلس شمارش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha