پرداخت تسهیلات به نامزدهای انتخاباتی وجود نداشت

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: دستورالعملی مبنی بر پرداخت تسهیلات به هیچ یک از کاندیداهای انتخابات مجلس در استان زنجان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حسین محمدی ظهر روز جمعه با حضور در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسان عملکرد مجریان انتخاباتی را رصد و هر تخلفی را که بر خلاف قوانین است گزارش می‌کنند و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص این گزارش‌ها بر عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ بازرس برای نظارت بر حسن اجرای انتخابات در شعبه‌های اخذ رای در سطح استان زنجان مستقر هستند،افزود: علاوه بر بازرسان مستقر در هر شعبه اخذ رأی، برای هر ۱۵ تا ۲۰ شعبه، یک سربازرس نیز جهت نظارت بر حسن انجام فرایند بازرسی تعیین شده است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان زنجان خاطر نشان کرد: بازرسان به دقت،‌ روند اجرای انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی را رصد می‌کنند که تاکنون بر اساس گزارش‌ها میزان تخلفات نسبت به دوره‌های گذشته کمتر بوده است.

محمدی با بیان اینکه کاندیداها حق تبلیغ در شرکت‌های دولتی نداشتند، بیان کرد: تخلفاتی در خصوص تبلیغ در شرکت‌های دولتی داشتیم و مستندسازی شده و گزارشاتی نیز ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعملی مبنی بر پرداخت تسهیلات به هیچ یک از کاندیداهای انتخابات مجلس در استان زنجان نداشتیم، اذعان کرد: اگر در دوره‌های قبل پرداخت شده به دلیل وجود اعتبار بوده و منع قانونی نداشته است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان زنجان تصریح کرد: اگر امسال نیز اعتباراتی وجود داشت تسهیلات پرداخت می‌شد اما این دوره عملا هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امسال هزینه‌ای که کاندیداها کرده‌اند کاهش یافته است، افزود: امسال با توجه به حضور پررنگ صدا و سیما و رسانه‌ها در انتخابات، هزینه‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha