اجرای طرح تشدید نظارتی نوروز و ضیافت ماه مبارک رمضان تا پایان فروردین ۱۴۰۳ در فارس

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس از آغاز اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه نوروز 1403 و ضیافت ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: در این طرح بازدیدهای مستمر و روزانه از واحدهای صنفی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مهدی حسنی گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۳ و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با توجه به نیاز مردم برای تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی برای جلوگیری از احتکار و عدم افزایش قیمت کالاهای پرمصرف و اولویت دار، طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از نیمه دوم اسفندماه سالجاری آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و گروه های کالایی و خدماتی در این طرح مورد پایش و نظارت مستمر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط ویژه ایام پایانی سال، همچنین هماهنگی های لازم برای اجرای بهینه طرح و برگزاری گشت های مشترک نظارتی برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی انجام شده است.

حسنی بیان داشت: این طرح ویژه با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت های نظارتی بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمتها انجام می شود.

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس ادامه داد: بالغ بر ۲۰۰ نفر در استان فارس در قالب اکیپ های بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس و همچنین بازرسان سایر سازمان ها از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل میراث فرهنگی و ... با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه و عملکرد صنوف را به صورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند.
معاون بازرسی اداره کل صمت فارس اظهار داشت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، پایش وضعیت تامین و توزیع مایحتاج عمومی متناسب با میزان تقاضا، جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت بر مراکز نگهداری عمده کالا از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارتی است.
حسنی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم صدور صورتحساب و ... می توانند موارد را از طریق تلفن 124 سامانه رسیدگی به شکایات این اداره کل و یا تلفن 32340000 اتاق اصناف فارس اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی بازرسان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha