کد خبر: 214193
۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
شهر زنجان با کمبود کتابخانه مواجه است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در برخی از مناطق شهر کتابخانه وجود ندارد،که در بلند مدت می تواند تاثیراتی بسیار بدی را برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمد رضاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه طی دو سال گذشته در استان، دو کتابخانه بسیار خوب در مناطق محروم زنجان(در منطقه بی سیم و اسلام آباد) راه اندازی شده است، اظهار کرد: سعی شده است در خصوص احداث کتابخانه ها یک نگاه عدالت محوری نیز رعایت شود.

وی با اشاره به موضوع مهم و دغدغه بزرگ شهر زنجان در خصوص نبود کتابخانه مرکزی گفت: در این خصوص نمایندگان مجلس و استاندار زنجان پیگیری های جدی صورت گرفته است ولی نکته مهم این است که این پروژه زیر ۲۰ درصد بوده و طبق قانون اولویت با تکمیل پروژه های بالای ۵۰ درصد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، ادامه داد: در این خصوص اخیرا مصوبه ای در مجلس بود که باید تمامی کتابخانه های مرکزی تکمیل و به بهره برداری برسد که امیدواریم با این مصوبه پروژه کتابخانه مرکزی زنجان نیز در دستور کار قرار گیرد.

رضا خانی با بیان اینکه در سال جاری در کتابخانه های استان برای ۲ هزار نفر در خصوص اشتغال زایی کلاس آموزشی برگزار شده است، ببان کرد: در مجموع در کتابخانه های استان ۳هزار و ۲۰۰ نفر ساعت برنامه های مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در کتابخانه های استان نیز همچنین علاوه بر برنامه های فرهنگی، دوره های نویسندگی، خطاطی، نقاشی، موبایل گرافی و...نیز برگزار می‌شود، گفت: در اکثر کتابخانه ها نیز برنامه های مشاوره خانواده نیز پیش بینی شده که به نوعی میتوان گفت کتابخانه به مرکز اجتماعی تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان، با اشاره به راه اندازی کتابخانه های سیار در استان گفت: در استان زنجان ۵ کتابخانه سیار وجود دارد که قراراست طبق قول های داده شده این کتابخانه های سیار در استان افزایش پیدا می کند.

رضاخانی با بیان اینکه در برخی از مناطق شهر زنجان از جمله شهریار، انصاریه، شهرک کارمندان و ...کتابخانه وجود ندارد، گفت: کمبود کتابخانه در برخی مناطق در بلند مدت تاثیر بسیار بدی را برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به بازطراحی کتابخانه های استان زنجان، اظهار کرد: کتابخانه روزبه که تبدیل به مرکز تخصصی مادر و کودک تبدیل می‌شود، و همچمین کتابخانه سهرودی نیز با بازطراحی جدید در طبقه همکف کلینیک تخصصی خواندن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha