کد خبر: 214198
۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
سازمان ملل: اسراییل باید تحریم شود

یک مسوول سازمان ملل با اعلام اینکه سیاست رژیم صهیونیستی گرسنه نگه داشتن مردم غزه است، خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای تحریم این رژیم شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)مایکل فخری گزارشگر سازمان ملل در امور غذایی در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که اسرائیل به عمد محموله‌های کمک‌های انسانی در غزه را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهد. اشغالگران اسراییلی نمی‌خواهند هیچ کمک انسانی به افراد نیازمند برسد و جنگ آنها برای گرسنه نگه داشتن ملت غزه کاملاً مشهود است.

فخری خواستار اعمال تحریم ضد رژیم صهیونیستی به علت نادیده گرفتن مصوبات دیوان بین‌المللی عدالت شد.

دیگر کارشناسان سازمان ملل متحد نیز رژیم صهیونیستی را به تلاش برای گرسنه نگه داشتن مردم غزه متهم کرده و از این رژیم خواستند تا فوراً این سیاست را متوقف کند. این گزارشگران اعلام کردند که تل‌آویو محموله‌های کمک‌های غذایی و غیرنظامیانی که به دنبال کمک‌های انسانی هستند را هدف قرار می‌دهد.

در همین راستا سلیم عویس سخنگوی منطقه‌ای صندوق یونیسف اعلام کرد که کودکان غزه بیشترین هزینه جنگ را می‌پردازند.

وی ابراز داشت که عدم رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به شمال غزه باعث وخامت اوضاع بهداشتی کودکان این منطقه شده است.

عویس تاکید کرد: ما نیازمند تحرک فوری بین‌المللی هستیم و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد، آزمونی برای وجدان انسانی به شمار می‌رود.

بنا بر اعلام این مقام سازمان ملل متحد کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود، در مقایسه با نیازمندی‌های مردم این منطقه بسیار ناچیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha