رتبه برتر هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در تجهیزات درمان اضطراری

معاون درمان، بهداشت و آموزش پزشکی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در تجهیزات درمان اضطراری جزو استان‌های برتر کشور است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، مجیدرضا لطیفی ضمن قدردانی از همراهی پزشکان و کادر بهداشت و درمان با هلال‌احمر استان، اظهار داشت:

در معاونت درمان جمعیت‌های استان جدا از خدمات توانبخشی که شامل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی و ارتوپد است، خدمات بهداشت و درمان به عنوان حلقه مفقوده‌ای در زمان بحران بود که در جمعیت راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در گذشته سازماندهی واحدی در بهداشت و درمان وجود نداشت، افزود: در گذشته اینکه مصدوم چه خدماتی را بگیرد، چگونه حمل شود و چگونه درمان شود مغفول مانده بود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت‌های روانی، تغذیه‌ای در زمان بحران و رسیدگی به مادران باردار در قالبی واحد و سازماندهی شده، گفت: این واحد در جمعیت هلال‌احمر با عنوان درمان اضطراری تعریف و در استان‌ها نیز واحد درمان اضطراری تشکیل شد.

معاون درمان، بهداشت و آموزش پزشکی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به پیگیری تامین اعتبار برای خرید دو دستگاه ایسوزو از سوی استانداری در سال‌های گذشته، اظهار داشت: معاونت درمان با ابتکار خود یکی از این خودروها را به صورت داروخانه و دیگری را برای درمان سرپایی بیمار مجهز کرد که نمونه‌ای برای سایر استان‌ها شد.

لطیفی بیان داشت: همچنین تامین اعتبار برای چادر اضطراری را از بودجه استانی تامین کردیم.

وی اذعان داشت: تجهیزات درمان اضطراری معاونت درمان هلال‌احمر خراسان‌جنوبی جزو استان‌های برتر در کشور است.

معاون درمان، بهداشت و آموزش پزشکی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به

تجارب واحد بهداشت و درمان اضطراری در حوادث مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از تجربه‌های موفق این واحد، عهده‌داری بهداشت و درمان کاظمین در ایام اربعین امسال بود که کادر درمانی هلال‌احمر به مدت دو هفته خدمت‌رسانی کردند.

لطیفی با بیان اینکه کشور ایران چهار نماینده در ایام اربعین داشت، افزود: هلال‌احمر خراسان‌جنوبی یکی از نمایندگان ایران در شهر کاظمین بود که توانست ۱۱۲ هزار نوع خدمت را در عرض دو هفته به زائرین ارائه دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو درمانگاه در کاظمین در طول این مدت، ادامه داد: هر درمانگاه سه پزشک به صورت شبانه‌روزی داشت که در سه شیفت ارائه خدمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در درمان هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از این نیست که علم و دانش خود را بدون غرض و نگاه قوم و قبیله‌ای در اختیار بشر بگذاریم.

لطیفی با اشاره به حضور تیم‌های فعال در این گردهمایی، گفت: امیدواریم این همایش تداوم داشته باشد و کادر بهداشت و درمان در دوره‌های بازآموزی سال آینده مانند همیشه حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha