هدفگذاری ۴۰ هزار نفری طرح مسطورا در زنجان/ ۶۰ بقعه و مسجد میزبان بهار قرآن 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به هدفگذاری ۲۰ میلیونی طرح مسطورا در کشور گفت: برای استان زنجان ۴۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و در بخش حفظ آیات نیز ۷ هزار دانش آموز مشارکت خواهند داشت. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی مسطورا از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان زنجان اظهار کرد: در این طرح آیات پر تکرار در بیانات امام راحل و مقام رهبری شناسایی و از بین این آیات ۵۰ آیه کاربردی و ناظر به مسائل اجتماعی انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت سه سال با محوریت قرآن به منظور ایجاد جریان انس با قرآن در کشور اجرا می شود، افزود: از جریانات مردمی نیز برای اجرای این طرح در چهار سطح جامعه استفاده می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با شبکه های ملی و اجتماعی به منظور گفتمان سازی در جامعه بیان کرد: این طرح در سطح ملی ۲۰ میلیون مخاطب دارد و مفاهیم آیات قرآنی در جلسات متعدد انس با قرآن کریم به مباحثه گذاسته می شود.

حجت الاسلام احمدی با یادآوری اینکه در سطح دوم این طرح در سطح ملی، ۵ میلیون نفر در جلسات قرآنی با  ۵۰ آیه اشنا خواهند شد، تصریح کرد: یک میلیون نفر نیز برای حفظ قرآن بین ۳۰ تا ۵۰ آیه هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سطح چهارم نیز فعالان قران به عنوان کنشگر تربیت و مفاهیم زندگی ساز قرآن در جامعه حاضر می شوند، گفت: در این طرح تلاش می شود تا این آموزه ها همچون ضرب المثل ها در زندگی مردم جاری باشد و انس با قران زمینه ای برای بحث های فکری جامعه باشد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در مساجد، دارالقران ها با همکاری دستگاه های متولی امور تربیتی و آموزشی اجرا خواهد شد، افزود: در صورت تحقق اهداف این طرح شاهد اثرگذاری قرآن در زندگی فردی و اجتماعی خواهیم بود و به سمت تمدنی که آرزوی انبیا و بزرگان دین بوده حرکت خواهیم کرد. 

حجت السلام احمدی با اشاره به فضاسازی شهری از آیات قرانی همزمان با ماه رمضان گفت: در طرح ملی مسطورا، در کنار حفظ آیات قرآن، تدبر در قرآن و درک مفاهیم قرآن نیز مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مسطورا برای تمام اقشار و گروه ها، بسته ها و محتواهای قرآنی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: کلیپ‌ها و پادکست هایی نیز در این خصوص تهیه شده است و در حاشیه این طرح مسابقاتی طراحی شده است.
این مسئول هدفگذاری ملی طرح مسطورا را ۲۰ میلیون نفر در کشور اعلام کرد و گفت: برای استان زنجان ۴۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و در بخش حفظ آیات نیز ۷ هزار دانش آموز مشارکت خواهند داشت. 

حجت السلام احمدی خاطر نشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این طرح می توانند کد ۵ رو به سامانه ۳۰۰۰۱۴۳۱ ارسال و لینک و محتویات سایت را دریافت کنند. 

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های ماه رمضان در مساجد و بقاع متبرکه استان گفت: برگزاری محافل قرآنی و جزخوانی در ۶۰ مسجد و بقعه متبرکه و برنامه‌های سحر و افطار با محوریت آیات طرح مسطورا در دستور کار است.

این مسئول همچنین به اعزام بالغ بر یک هزار مبلغ و مبلغه به روستاها و شهرها در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: محتوای منبر مبلغان نیز طرح مسطورا و تبیین ۳۰ فراز زندگی ساز قران کریم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha