آماده باش ۱۷۰ عوامل آتش نشانی سنندج برای چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: ۱۷۰ پرسنل آتش‌نشانی اعم از عملیاتی و اداری برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، آزاد طهماسبی با اشاره به آماده ‌باش ایستگاه‌های هشت گانه سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج، درایام پایان سال(چهارشنبه‌سوری و شب عید)، اظهار کرد: استقرار خودرو و موتورسیکلت با تجهیزات کپسول اطفاء حریق در میدان‌های اصلی شهر از برنامه‌ریزی‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه براساس تجربه، چهارشنبه‌ پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است در همین راستا طرح‌ها و برنامه‌های کارآمد با محوریت فرهنگسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی انجام شده و در دست اقدام است، افزود: براساس راهبرد سازمان آتش‌نشانی، خودروهای آتش‌نشانی از ۲۳ تا ۲۸ اسفندماه جاری در میدان انقلاب، میدان آزادی و سه راه ادب مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به برگزاری مانورهای داخلی به‌ منظور پیشگیری از حوادث احتمالی در شب چهارشنبه سوری و ایام آخر سال، اضافه کرد: ۱۴۲ نیروی عملیاتی شامل ۴۵ نیرو حاضر در شیفت و هفت نفر مسئول در هر شیفت و ۲۸ نفر نیروی اداری فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: ۹۰ آتش‌نشان هم در منزل در آماده‌باش هستند و به محض نیاز باید در محل کار حاضر شوند، در مجموع ۲۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات آتش‌نشانی در قالب شیفت‌های سه گانه تعریف شده فعالیت خواهند کرد.

طهماسبی با بیان اینکه شهروندان باید با احترام به حقوق شهروندی و پرهیز از انجام رفتارهای پرخطر، چهارشنبه‌سوری ماندگاری را در آخرین روزهای سال رقم بزنند، گفت: باید با خودداری از رفتارهای پرخطر امکان لذت همه شهروندان را از آئین‌های سنتی این شب فراهم کنیم.

وی با تاکید براینکه شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل یا خطر آتش‌سوزی بلافاصله مراتب را به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند، اظهار کرد: در چهارشنبه سوری و شب نوروز گذشته حادثه‌ای که منجر به اعزام نیروهای آتش‌نشانی شود نداشته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha