استقرار ۱۹ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر زنجان در ایام نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در ایام نوروز امسال ۱۹ پایگاه ثابت و سیار این جمعیت در استان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی در آیین افتتاح طرح نوروزی ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت رمضان اظهار کرد: اجرای این طرح در جمعیت  هلال احمر بسیار ارزشمند می‌باشد چرا که برای موضوع' نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای' و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری های سوانح و حوادث است، اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای در طرح نوروزی استان زنجان فعال است، افزود: در این ایام، مناطق پرخطر پایگاه های امداد و نجات جاده ای موقت را به منظور پاسخگویی به سوانح و حوادث احتمالی فعال کرده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در آماده باش کامل  هستند و بیش از ۱۲۵ نفر روز داوطلب و کادر در طرح ملی امداد و نجات نوروز فعال هستند.

هاشمی  با بیان اینکه روزانه پنج تیم ارزیابی هلال‌احمر حوادث را رصد می‌کنند، گفت: این تیم ها شامل تیم های واکنش سریع، تیم توانا، امداد هوایی، آنست، تیم مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌ احمر شبانه روز در پایگاه های امدادی فعال هستند.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۱ پست خدمات بشردوستانه در حوزه جوانان استان فعال است،بیان کرد:  از این تعداد پنج پست ثابت و ۶ پست سیار شامل تیم سحاب (سفیران حمایت های امداد بشردوستانه) تا ۱۷ فروردین سال آینده برای مسافران نوروزی  خدمات بشردوستانه ارائه می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: در کنار خدمات امدادی و بشردوستانه، آموزش های هلال‌احمر، پویش هلال رحمت، داوطلب یار امداد و نجات، پویش ملی بشردوستی، مرهم برای زائر،  نیابت( کمک به سالمندان)، مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت در پست های ثابت امدادی مراکز شهرها اجرا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha