امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به حدود ۸ هزار نفر در سال جاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امسال به ۷ هزار و ۹۴۹ نفر در هزار و ۱۵۴ حادثه خدمت‌رسانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات هلال‌احمر استان در سال جاری، اظهار داشت: اربعین گذشته برای نخستین‌بار مدیریت درمان شهر کاظمین عراق به هلال‌احمر خراسان‌جنوبی سپرده شد که در این راستا ۱۶۲ پزشک، پرستار، نجاتگر، راننده امبولانس و کادر داروخانه به ارائه خدمت پرداختند.

وی با اشاره به تحویل داروی رایگان به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، افزود: اربعین گذشته یک تریلی دارو به شهر کاظمین ارسال شد که تامین آن از طریق هیئت پزشکی حج هلال‌احمر و کمک‌های مردمی بوده است.

کاوسی به خدمات‌رسانی به ۱۱۲ هزار بیمار در کاظمین، گفت: همزمان با کمک‌رسانی به شیعیان اهل بی(ع) در کاظمین، هلال‌احمر استان در طرح نذر آب، روستاهای مرزی کلاته بلوچ و برقله سربیشه را با تحقیقات تیم کارشناسان هلال‌احمر خراسان رضوی و آذربایجان شرقی آبرسانی کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به بسته شدن درمانگاه هلال‌احمر ایران در کشور افغانستان از سوی طالبان، گفت: در زلزله اخیر نخستین تیم که از جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد تیم خراسان‌جنوبی بود که نتیجه این همدلی، بی‌طرفی و بی‌غرضی سبب شد تا از سوی دولت طالبان راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال‌احمر درخواست شود.

کاوسی با اشاره به سیل در سیستان‌وبلوچستان، بیان داشت: در عین حالی که امدادگران استان به ۴ هزار نفر متاثر از شرایط جوی در جاده‌های استان امدادرسانی کرده بودند، خبر وقوع سیل در سیستان‌وبلوچستان منتشر شد و خراسان‌جنوبی نخستین استان بود که اعلام آمادگی کرد.

وی از اعزام ۱۵ خودرو و ۱۰ تیم عملیاتی با امکانات کامل جست‌وجو و نجات و سیلاب به سیستان‌وبلوچستان خبر داد و گفت: این تیم‌ها به صورت کاملا خوداتکا و با تجهیزات کامل زیستی و امدادی به سیستان‌وبلوچستان اعزام شدند که تمرینی برای مدیریت سوانح تیم‌های امدادی استان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۶۰ نجاتگر تخصصی در هلال‌احمر استان استخدام شدند.

کاوسی مجموع نجاتگران و امدادگران تخصصی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی را تعداد ۲ هزار و ۷۱۱ نفر در قالب تیم‌های تخصصی جست‌وجو و نجات، آوار، کوهستان، سیلاب و...اعلام کرد و افزود: راه‌اندازی اولین پایگاه امدادونجات کوهستان در منطقه بند دره بیرجند از اقدامات امسال بود که این تیم با ۵ امدادگر به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی است.

وی با اشاره به تجهیزات کامل کوهستان به همراه یک دستگاه آمبولانس در این پایگاه، ادامه داد: نبود آب آشامیدنی و راه دسترسی دشوار از مشکلات پایگاه کوهستان بیرجند است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از انجام کلنگ‌زنی دو پایگاه امدادونجات و درون شهری در اصفاک بشرویه با ۷۰۰ میلیون تومان و پایهان با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد و گفت: همچنین امسال زمین پایگاه درون شهری درمیان نیز آماده ساخت پایگاه امدادونجات شد.

کاوسی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی هلال‌احمر، بیان داشت: ۳۱۳ نفر از اعضای جوان، امدادگر، پزشک و داوطلب که در طرح قدم قدم به زائران خدمت کردند، به اعتاب مقدسه تشرف یافتند.

وی اذعان داشت: هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امسال به ۷ هزار و ۹۴۹ نفر در هزار و ۱۵۴ حادثه خدمت‌رسانی کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال ۸۹۲ حادثه جاده‌ای در استان اتفاق افتاده که از این تعداد ۵۲۴ مورد واژگونی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha