آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ایام تعطیلات نوروز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از آمادگی کامل نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای خدمت‌رسانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حسین دین محمدی با اشاره به اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۳ بیمارستان، ۱۶ درمانگاه شبانه ‌روزی و ۴۷ داروخانه و تمامی مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه های اورژانس در سطح استان طی ایام تعطیل نوروز به شهروندان، ارائه‌ی خدمات خواهند کرد.

وی افزود: بیمارستان‌های آیت‌الله موسوی، حضرت ولیعصر(عج)، شهید بهشتی، امام حسین(ع) و بهمن در زنجان، بیمارستان‌های امدادی، الغدیر و سردار شهید قاسم سلیمانی در ابهر، بیمارستان بوعلی‌سینا در خرمدره، بیمارستان امیرالمومنین(ع) در خدابنده، بیمارستان رازی در ماهنشان، بیمارستان شهدا در طارم و بیمارستان ایثار در ایجرود در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت شبانه‌روزی خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در مرکز استان، کلینیک شفیعیه به علاوه ۱۲ درمانگاه شبانه‌روزی اعم از درمانگاه‌های شهدای گمنام بسیج، فرهنگیان، قائم، فارابی، امام علی(ع)، سینا، هلال‌احمر، شهید مطهری، دی، پاستور، رازی و اشراق به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

دین محمدی، در خصوص درمانگاه‌های فعال در شهرستان‌ها، گفت: درمانگاه شبانه‌روزی سینا زنجان و درمانگاه امام سجاد(ع) در ابهر و درمانگاه شبانه‌روزی شهید بهشتی در خدابنده در طول ایام تعطیل نوروز فعالیت خواهند داشت.

وی از خدمت‌رسانی ۴۷ داروخانه شامل ۳۴ داروخانه شبانه‌روزی و ۱۳ داروخانه درطول روز در سطح استان طی ایام نوروز خبر داد و افزود: داروخانه‌های شبانه‌روزی شامل ۲۲ داروخانه در مرکز استان و ۱۲ داروخانه در شهرستان‌ها می‌باشد و داروخانه‌های روزکار شامل ۶ داروخانه در زنجان و ۶ داروخانه در شهرستان‌ها است.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۶۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در سطح استان طی ایام نوروز، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

دین محمدی با بیان اینکه ۲۲ آزمایشگاه و ۲۸ مرکز دارای خدمات دندانپزشکی در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان فعالیت خواهند کرد، گفت: ۴ مرکز جامع خدمات دندانپزشکی نیز شامل ۲ مرکز در زنجان (شفیعیه و امیرکبیر)، یک مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده فعال خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۶۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی به منظور مدیریت حوادث و سوانح در طول ایام تعطیل نوروز در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی مضاعفی در سطح استان انجام می‌شود، تصریح کرد: کلیه‌ی بازرسان بهداشت محیط شامل ۱۶۰ کارشناس، در طول ایام اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی، بر مراکز حساس عرضه محصولات بهداشتی، آرایشی و غذایی در سطح استان نظارت خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی از مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز از طریق بازرسان واحد نظارت بر درمان معاونت درمان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha