پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف بهداشتی در استان زنجان/صدور ۵۰۲ اخطاریه بهداشتی

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تا ۴ فروردین ماه سال جاری تعداد ۲۵ واحد صنفی پلمپ و ۵۰۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی اخطار کتبی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، داوود رحمانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌های این طرح با مشارکت بیش از ۱۵۵ بازرس بهداشت محیط در سطح استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز این طرح تا ۴ فروردین ماه بیش از ۷هزار و ۳۵۶ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط بازرسی شده است،‌ افزود: از این تعداد ۲۵ واحد صنفی پلمپ و ۵۰۲ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی اخطار کتبی صادر شده است.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تصریح کرد: در طی این ۱۸ روز، بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان ۴هزار و ۹۲۷ کیلوگرم/لیتر ماده غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط ، ضبط و از سطح عرضه جمع آوری شده است.    

رحمانی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت از تعداد ۳هزار و ۹۶۳ امکنه عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط در سراسر استان بازرسی به عمل آمده و برای تعداد ۱۸۰ اماکن عمومی اخطاریه بهداشتی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه پایش و ارزیابی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی، مورد توجه جدی بازرسان بهداشت محیط قرار دارد، اعلام کرد: کلیه‌ی شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، مراتب را به شماره رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ منعکس نمایند تا در کمترین زمان ممکن به شکایات آنان رسیدگی شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha