مراجعه بیش از ۷۵ هزار نفر به مراکز اورژانس زنجان در ایام تعطیلات نوروز

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر به مراکز اورژانس استان زنجان مراجعه کرده اند.

داریوش تقیلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با اشاره به ارائه خدمات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و  تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۸ هزار و ۲۳۹ مورد تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه تماس گرفته شده است، افزود:  از این تعداد تماس دو هزار و ۶۷۴ مورد منجر به ماموریت شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه از این تعداد ماموریت در طرح سلامت نوروزی یک هزار و ۷۰۶ مورد اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است، افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ مورد اعزام به مراکز درمانی سطح استان صورت گرفته است.

تقیلو  با اشاره به مراجعه ۷۵ هزار و ۸۹۷ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی مراکز درمانی استان در طی ایام نوروز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته۴ هزار و ۹۴۲ مراجعه کننده به صورت سرپایی به بخش های  مختلف اورژانس پیش بیمارستانی مراکز آموزشی و  درمانی استان مراجعه کرده اند که از ۴ هزار و ۴۸۱ مراجعه کننده بصورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ۴۶۱ بیمار مراجعه کننده به اورژانس بستری شده اند، افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۷ هزار و ۷۴۲ بیمار در مراکز درمانی استان مورد بستری قرار گرفته اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا کنون یک هزار و ۲۹۴ مورد جراحی اورژانسی و الکتیو در مراکز درمانی استان انجام شده است، بیان کرد: همچنین  در این ایام ۵۸۰ ولادت در مراکز درمانی این استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha