صدها هنرمند از سراسر جهان به پویش سینما برای غزه پیوستند

کمپینی با عنوان «سینما برای غزه» به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردم غزه که طی شش ماه اخیر شرایط دشواری را علی‌رغم حملات بی‌وقفه اسرائیل سپری کرده‌اند، با حمایت نام‌هایی برجسته از دنیای سینما و تلویزیون شکل گرفت و در روز نخست موفق به جذب پنجاه هزار دلار شد.

به گزارش گروه فرهنگ‌وهنر خبرگزاری سلامت(طبنا)این کمپین از دوم آوریل شروع به کار کرده و عوامل سرشناس و نام‌آشنای سینما از جمله جاناتان گلیزر کارگردان برنده اسکار «منطقه تحت‌نظر»، برایان کاکس بازیگر مجموعه تلویزیونی پرمخاطب «وراثت» و تیلدا سوئینتون حمایت خود را از آن اعلام کرده و هدایایی را برای به مزایده گذاشتن اهدا کردند. گلیزر که در سخنانش در مراسم اسکار حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد، دو پوستر امضا شده از فیلم‌های «منطقه تحت‌نظر» و «زیر پوست» به این کارزار هدیه داد. فیلمساز سرشناس بریتانیایی، کن لوچ، نیز پوستر امضا شده فیلم «بلوط پیر» و آصف کاپادیا، مستندساز، مجموعه فیلم‌های امضاشده خود را برای فروش گذاشتند. از هدایای دیگر می‌توان به پوستر امضا شده فیلم «سوپرنوا» از طرف کالین فرث، هری مک کوین و استنلی توچی و همچنین دی‌وی‌دی امضا شده «بازی تاج و تخت» از سوی میزی ویلیامز اشاره کرد.

کمپین «سینما برای غزه» توسط هانا فلینت، جولیا جکمن، لیلا لطیف، سوفی مانکز کافمن و هلن سیمونز تشکیل شد. این گروه بدون پشتوانه مالی در فوریه و از طریق گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی با تلاش بسیار شروع به کار کردند و موفق به حمایت بازیگران و فیلمسازان شدند. مزایده در نیمه‌شب دوازدهم آوریل بسته خواهد شد و مبلغ جمع‌آوری شده به مؤسسه خیریه کمک‌های پزشکی برای فلسطینیان سپرده می‌شود. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در روز هفتم اکتبر ٢٠٢٣ در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات نظامی «طوفان الاقصی» را علیه رژیم اسرائیل آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha