اولویت هزینه کرد زکات فطره صرفاً معیشت نیازمندان باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: براساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است و باید بر همین اساس عمل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، آیت الله علی خاتمی روز شنبه(۱۸ فروردین ماه) در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه بحث افزایش زکات پرداختی و پیشرفت خوب کارها نشان از همکاری و انسجام امور توسط دستگاه ها است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز با همان انسجام همیشگی جمع آوری و توزیع زکات فطره انجام شود.

وی با بیان اینکه فتوای اکثر علما این است که اولویت فطریه معیشت نیازمندان بوده و باید بر همین اساس عمل شود، گفت: براساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره  به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین افزود: انتظار داریم در این باره نیز اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد چراکه بنظر بنده بسیاری از افراد مطلع نیستند؛ چه بسا که در صورت اطلاع اغلب مردم مشارکت بیشتری خواهند داشت.

۹۴درصد از زکات استان زنجان در امور محرومین هزینه شد

در ادامه جلسه  روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سال قبل ۵۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون در استان زنجان جمع آوری و ساماندهی شد، گفت:افزود:  ۹۴ درصد از این مبلغ در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و ۶ درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق این میزان زکات در نتیجه تلاش مودیان در سطح شهرستانها، استان و همچنین روحانیون و مبلغین زکات رخ داد، اظهار کرد: تعداد مبلغین زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر و تعداد عاملین زکات هم ۲۹۰۰ نفر بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی زنجان تصریح کرد: در مجموع تعداد ۷۴۲ روستا با ضریب ۸۰ درصدی در بحث جمع آوری زکات فعالیت دارند که منجر به افزایش زکات پرداختی هم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۳۹ مورد جهیزیه نیز از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان ۵۸ مورد، کمک به تحصیل ۸۲۶ مورد و احداث مسکن ۹۸ مورد بوده است و در مجموع ۶۳ هزار و ۵۰۰ سال قبل از محل زکات خدمات ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha