مداحان در جهاد تبیین و ارتقای معرفت نقش دارند

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی سواد کوه شمالی گفت: نقش مداحان در جهاد تبیین و ارتقای معرفت واقعی مردم نسبت به ائمه اطهار(ع)، گسترش و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت (ع)در جامعه حائز اهمیت می‌باشد در واقع مداحان ،نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل بیت (ع) را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، نجمه روحی با اشاره به اینکه مداحان،به لحاظ آن که کارشان بر عنصر"صدا"،"شعر"،"اجرا "و "مخاطب"متکی است یک هنرمند محسوب می شوند.

وی در اولین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۳شهرستان سواد کوه شمالی،سید ابوالفضل رحیمی،مسوول دفتر نمایندگی فنی و حرفه ای شهرستان و مداح اهل بیت(ع) ازسوی محمدی راد سرپرست فرمانداری سواد کوه شمالی و نجمه روحی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر و نیز هدیه فرهنگی از سوی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تقدیر شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سواد کوه شمالی در حاشیه این جلسه گفت:مداحان اهل بیت(ع)،که با ذکر مصیبت و فضایل خاندان وحی،مجالس حسینی را گرم و اشک عاشقانه شیعیان آل الله را جاری می سازند،از عوامل مهم بقا فرهنگ عاشورایی هستند.

روحی در ادامه افزود:رسالت مقدس مداحان در عصر حاضر، روشنگری افکار جامعه و هدایت به ارزش ها و خوبی ها و تقویت ایمان مردم می باشد و با توجه به اینکه ابوالفضل رحیمی ،مسوول دفتر نمایندگی فنی و حرفه ای سوادکوه شمالی از مداحان خوش نوای این شهرستان نیز می باشد و در برخی از جلسات شورای اداری و یا جلسات دیگر اداری شهرستان،در مناسبت های مختلف با مداحی و یا مولودی خوانی ،مجلس آرایی می کند از ایشان که کارشان ،یک هنر ارزشی است، در حضور مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای اداری شهرستان سواد کوه شمالی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha