اجرای بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کیفی آب در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان زنجان گفت: در سالی که گذشت توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت بیش از ۳۰۰ هزار آزمون کیفی آب انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
علی محمد نادرخانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کیفیت آب خط قرمز این شرکت محسوب می شود اظهار کرد: در سالی که گذشت توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب این شرکت بیش از ۳۰۰ هزار آزمون کیفی آب انجام شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد آزمون بیش از ۲۸۷ هزار در حوزه کلرسنجی، بیش از ۱۰ هزار فقره در حوزه میکروبی و بیش از ۲ هزار مورد نیز در بخش فیزیکو شیمیایی انجام پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه انجام آزمون های کیفی ریزآلاینده های معدنی، سموم و مواد آلی و بیولوژی نیز توسط مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفای استان زنجان انجام می شود گفت: با تجهیز بیشتر این مرکز تلاش می کنیم خدمات مطلوب تری در سنجش کیفیت آب استان ارائه شود.
نادرخانی خاطر نشان کرد: گواهی برنامه ایمنی آب نیز در شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره و دو مجتمع روستایی والایش و خراسانلو اخذ شده و همچنین در سال ۱۴۰۲ اجرا و پیاده سازی این برنامه در شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارتقاء شاخص های کیفی آب در سالی که گذشت گواهی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ برای آزمایشگاه های باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی آزمایشگاه مرکزی اخذ و تمدید شده و برای آزمایشگاه های باکتریولوژی آب خرمدره، فلزات سنگین و شیمیایی فاضلاب آزمایشگاه مرکزی نیز اجرا و پیاده سازی شده است.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون ۱۴ باب آزمایشگاه آب در نقاط مختلف استان کیفیت آب ۲۱ شهر و ۶۳۲ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان را انجام می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha