هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید

رسانه‌های آکسیوس و اینترسپت گزارش داده‌اند که ایران به آمریکا هشدار داده است که در صورت مداخله در اقدام تلافی‌جویانه آن، نیروهای آمریکایی در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)رسانه آمریکایی آکسیوس در مقاله‌ای به قلم باراک راوید، خبرنگار نزدیک به مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نوشته است سه مقام آمریکایی به آکسیوس گفتند که ایران اوایل این هفته از طریق چندین کشور عربی به دولت بایدن پیام داد: «اگر ایالات متحده در جنگ بین رژیم صهیونیستی و ایران دخالت کند، نیروهای آمریکایی در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.»

هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید

به گفته آکسیوس، ایالات متحده و رژیم اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل به دلیل حمله هوایی آن به کنسولگری ایران در دمشق هستند. رهبر ایران، رژیم صهیونیستی را تهدید به «مجازات» کرده است، اما به گفته برخی کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک این مجازات محدود خواهد بود.

رژیم اسرائیل و ایالات متحده فکر می‌کنند حمله ایران شامل پرتاب موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپادهای تهاجمی از ایران به سرزمین‌های اشغالی است.

مقامات ایالات متحده می‌گویند که دولت بایدن از رژیم صهیونیستی خواسته است تا پیش از تصمیم‌گیری در مورد هرگونه اقدام تلافی‌جویانه از سوی اسرائیل، به ایالات متحده اطلاع دهد و ایالات متحده نیز نظری داشته باشد.

آکسیوس در ادامه نوشته است که یک مقام دفاعی ایالات متحده به آن گفته است که ایالات متحده تجهیزات اضافی را به منطقه منتقل می‌کند تا تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای را تقویت کند و توانایی حفاظت از نیروهای آمریکایی را افزایش دهد.

سه مقام آمریکایی به این رسانه گفته‌اند که در روزهای اخیر، ایران به چندین دولت عربی پیام داده که فارغ از تلاش‌های آمریکا برای فاصله گرفتن از حمله اسرائیل، آمریکا را مسئول آن حمله می‌داند که منجر به کشته شدن سردار شهید محمدرضا زاهدی در دمشق شد. یک مقام ارشد آمریکایی افزوده است که ایالات متحده مدعی است هیچ دخالتی در این حمله نداشته است.

پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی درگیر شود، پایگاه‌های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت. یکی از مقامات آمریکایی تصریح کرد: «پیام ایران این بود که ما به نیروهایی که به ما حمله می‌کنند حمله خواهیم کرد، پس با ما نجنگید تا ما با شما نجنگیم.»

هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید

جو بایدن و دیگر مقامات آمریکایی علناً گفته‌اند که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد تا از خود در برابر حملات ایران دفاع کند. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه در تماسی به یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم اسرائیل، گفت که آنها «می‌تواند برای دفاع از اسرائیل در برابر حملات ایران روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند.» گالانت به آستین گفت: «حمله مستقیم ایران مستلزم پاسخ مناسب اسرائیل علیه ایران است.»

یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که از پیام دریافتی از طریق چندین کشور عربی مشخص نیست که آیا ایران تهدید می‌کند که در صورت کمک به اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایران به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند یا فقط در صورت مشارکت در اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل به مواضع آمریکا حمله خواهد شد.

به گفته این مقام آمریکایی، ارزیابی کلی نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده این است که ایران تنها در صورتی می‌توانند به نیروهای آمریکایی حمله کنند که ایالات متحده در یک حمله متقابل به رژیم صهیونیستی بپیوندد.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام ایالات متحده (فرماندهی مرکزی) در اسرائیل است تا تلاش‌های دفاعی ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را قبل از هرگونه حمله احتمالی ایران هماهنگ کند.

این مقامات تاکید کردند که دولت بایدن در روزهای اخیر از رژیم اسرائیل خواسته است که پیش از هرگونه اقدام تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران، آمریکا را مطلع و با آن‌ها مشورت کند. دولت بایدن معتقد است که اسرائیل قبل از حمله به دمشق که منجر به کشته شدن سردار ایرانی شد، مشورت نکرد و اخطار مناسبی به آن نداد، حتی اگر چنین حمله‌ای می‌توانست پیامدهایی برای نیروهای آمریکایی در منطقه داشته باشد.

واشنگتن پست گزارش داد که آستین در تماسی در سوم آوریل به گالانت در مورد عدم اطلاع کافی از سوی رژیم صهیونیستی شکایت کرده است.

وبگاه خبری اینترسپت نیز در گزارشی به قلم کن کلیپنستاین نوشته است که کاخ سفید نگران است که ایران ممکن است هدفی از ایالات متحده را به عنوان بخشی از انتقام احتمالی حمله اول آوریل اسرائیل به سفارت این کشور در دمشق مورد حمله قرار دهد. بر اساس یادداشت‌های بررسی شده توسط اینترسپت، این موضوع در جلسه سه‌شنبه شورای امنیت ملی آمریکا مورد بحث قرار گرفت. از آوریل ۲۰۲۳، ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در اشتراک‌گذاری و طراحی برنامه‌های اضطراری مشترک حمله به ایران با یکدیگر همکاری نزدیک داشته‌اند.

هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha