۲۱۰ هزار نفر در طرح ضیافت بهاری زنجان شرکت کردند

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان گفت: ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت بهاری در سطح استان زنجان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری همه ساله در طول تعطیلات نوروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود، اظهار کرد: در این طرح برنامه های مختلفی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه‌های فرهنگی، مشاوره و برپایی غرفه هایی کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی افزود:  امسال به دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی همزمان با طرح آرامش بهاری  باهم ادغام شده و در قالب طرح« ضیافت بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح ضیافت بهاری در ۱۰ بقعه شاخص استان زنجان اجرا شد، بیان کرد: ۱۴ مبلغ اعزامی از قم  با پشتیبانی موقوفات در امامزادگان شاخص و مناطق محروم روستایی حضور یافتند و به سوالات شرعی عموم مردم پاسخ می دادند.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: طی اجرای این طرح غرفه های پاسخگویی به مسایل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه کودک و نوجوان، جزءخوانی قرآن و اقامه نمازهای جماعت و غرفه های فرهنگی دایر بود و به زائران ،روزه داران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می دادند.

وی افزود: بر اساس آمار اخذ شده در لحظه تحویل سال بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران ، در کنار امامزادگان بودند.

این مسئول با اشاره به جلسات قرآنی در این طرح ضیافت بهاری گفت: در مجموع ۵۰ هزار نفر در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که بصورت روزانه در هشت امامزاده سطح استان برگزار می شد شرکت کردند.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: همچنین ۱۰۰ هزار نفر نیز  طی ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء امامزادگان و بقاع متبرکه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این اماکن مقدس در طول سه شب احیای قدر پذیرای ۴۰ هزار نفر از مردم و زائران عزیز بود، بیان کرد: نماز عید فطر نیز با شرکت ۱۰ هزار نفر در ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان اقامه شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این طرح‌ از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین سال جاری در ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان اجرا شد، خاطر نشان کرد: در مجموع ۲۱۰ هزار نفر از عموم مردم و مسافران نوروزی  از برنامه های پیش بینی شده در طرح ضیافت بهاری بهره مند شدند.

حجت الاسلام کرمی یادآوری کرد: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده های شهرستانی و محلی رتبه بندی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha