عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته برای اولین بار در زنجان انجام شد

عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته، روز گذشته برای اولین بار در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان توسط  فوق تخصص جراحی قفسه سینه در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، این عمل جراحی که توسط دکتر بابک قره‌داغی فوق تخصص جراحی قفسه سینه انجام شد،در خصوص این عمل جراحی اظهار کرد: این بیمار، خانم جوان ۳۰ ساله‌ای بود که دچار شکستگی ۷دنده سمت راست، کوفتگی ریه و جابجایی و فرورفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده‌ی ریه) در اثر حادثه ترافیکی شده بود.

وی با بیان اینکه طی این عمل جراحی، ترمیم دنده‌های شکسته‌ی بیمار و ثابت کردن استخوان‌ها در محل خود انجام شد، افزود: این عمل جراحی، ریسک عفونت، تجمع چرک در اطراف ریه و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند و باعث می‌شود ظرفیت‌های تنفسی بیمار به حالت عادی برگشته و در آینده مشکل‌ساز نشود.

این فوق تخصص ، یکی از مزایای این عمل جراحی را به حداقل رساندن تعداد روزهای بستری بیمار عنوان کرد و گفت: اگر عمل انجام نمی‌شد، بیمار باید به مدت یک یا دو هفته و حتی بیشتر، در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری می‌شد در حالی که با انجام این عمل جراحی، بیمار حداکثر یک الی دو روز نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و پس از آن ظرف ۷ الی ۸ روز ترخیص می‌شود.

قره داغی خاطرنشان کرد: با انجام این عمل جراحی، بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود بازگردد و علاوه بر آن از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها به جا می‌ماند، به طور کامل اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha