مدیریت بحران شهرستان گراش با اعلام هشدار در حالت آماده‌باش قرار گرفت

فرماندار گراش با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی سطح نارنجی به تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان آماده‌باش داد و از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، محمود طاهرزاده در نشست ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران گراش که با حضور اعضا برگزار شد با اشاره به صدور هشدار جوی وضعیت نارنجی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به اعلام وقوع بارندگی شدید توسط اداره کل هواشناسی استان فارس، دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان باید در آماده باش کامل باشند.

وی افرود: بنابر اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان فارس، بارش حدود ۵۰ میلی‌متر باران در ۴۸ ساعت پیش‌بینی شده است اما با توجه به احتمال بروز تغییراتی در این زمینه، مسئولان امر باید سوای این آمارها و پیش‌بینی‌ها، آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای مدیریت بهتر مشکلات احتمالی سامانه جدید بارشی در شهرستان در حال آماده باش هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکل و یا حادثه‌ای فوراً ورود کرده و از گسترش آن جلوگیری کنند

محمود طاهرزاده با تاکید بر اینکه مدیران از ظرفیت بخش خصوصی و توان مردمی در مهار حادثه و کاهش آن استفاده کامل کنند و همه نقاط حادثه خیز را شناسایی و در رفع مشکلات آن گام بردارند، تصریح کرد: همه ادارات و نهاد های عضو ستاد مدیریت بحران تجهیزات و امکانات موجود خود را ارزیابی، بررسی و مورد بازدید قرار دهند.

وی اضافه کرد: نیاز است که بخش خصوصی و شرکت‌های مستقر و فعال در این شهرستان در صورت اعلام نیاز ستاد بحران، همکاری لازم داشته باشند.
طاهرزاده با بیان اینکه مدیران تا پایان فعالیت سامانه بارشی و بهبود شرایط جوی شهرستان بدون هیچ مرخصی باید پای کار باشند، اضافه کرد: باران، رحمت الهی است و ما باید با مدیریت درست از این رحمت الهی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

فرماندار گراش از شهروندان خواست تا از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، تیرهای برق، فنس‌های فلزی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند

وی تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس را به پس از بررسی بیشتر شرایط جوی موکول کرد و عنوان داشت: تعطیلی مدارس در این شهرستان پس از تعیین تکلیف از طریق مدیریت بحران فرمانداری اعلام می‌شود.

طاهرزاده نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق مختلف از جمله سکونت گاه‌های محمد آباد و سلطان آباد هشدار داد و افزود: همکاری مردم شهرستان در تخلیه سریع مکان‌های پرخطر به واسطه سیل و آبگرفتگی امری ضروری است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش افزود: اولویت در راستای آبگرفتگی‌های ناشی از بارش های شدید، حفظ جان مردم است و برخی مکان ها به ویژه در محله پاقعله و ناکارامد به دلیل فرسوده بودن، امکان تخریب و افزایش صدمات و تلفات افراد وجود دارد که در این خصوص انتظار است هرجا اعلام به تخلیه سریع می‌شود، مردم همکاری خوبی با نیروهای امدادی داشته باشند.

طاهرزاده بر ضرورت آمادگی ماشین آلات مورد نیاز، عدم توقف و تردد در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری و برون شهری و روستاها، پاکسازی دهانه پل ها، عدم توقف خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده، محکم کردن سازه های سبک و داربست ها و در صورت نیاز اسکان اضطراری در مکان های امن تاکید کرد.

وی از کشاورزان و دامداران خواست تا تدابیر لازم را برای مقابله با خسارات احتمالی بارش باران داشته باشند و افزود: دامداران شهرستان از چرای دام هایشان در مسیل ها و داخل رودخانه های فصلی خودداری کرده و از روستاها فاصله زیادی نگیرند تا در صورت بروز مشکل سریع امداد رسانی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha