مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر به مراکز تامین اجتماعی استان زنجان

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان استان زنجان گفت: در سال گذشته بیش از  ۲ میلیون و ۸۰۰هزار مورد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در سطح استان انجام و از خدمات این مراکز بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دکتر بابک رضایی با اشاره به اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خدمات درمانی متنوعی را به  بیمه‌شدگان و بازنشستگان در استان زنجان ارائه می‌کند، اظهار کرد: این خدمات از طریق  هفت مرکز درمانی  شامل ۲ بیمارستان، ۱پلی کلینیک و ۴درمانگاه انجام می گیرد  که تمام خدمات درمانی  در این مراکزبصورت کاملا رایگان  به بیمه شدگان و بازنشستگان ارائه می شود.

وی افزود: در سال گذشته بیش از  ۲ میلیون و ۸۰۰هزار مورد مراجعه سرپایی مراجعه به مراکز درمانی در سطح استان صورت گرفته که در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۱ حدوداً ۱۲ درصد افزایش مراجعات را به مراکز داشته‌ایم.

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان  تأمین‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در طی سالهای گذشته سطح درمانی درمانگاه شهدای خرمدره از سطح عمومی به تخصص ارتقاء داده شده است،بیان کرد: پلی کلینیک حکیم هیدجی  و درمانگاه روزبه در شهر زنجان نیز نوسازی و با حضور شرکای سازمان تامین اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی، نیروی محرکه و قوه اصلی بخش درمان است،اظهار کرد: در راستای تقویت  نیروی انسانی در حوزه درمان نسبت به جذب ۳۶ نفر پزشک بصورت قراردادی  در سال ۱۴۰۲ اقدام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای خدمات درمانی ، برای کنترل چهار بیماری اصلی دوران سالمندی در کلینیک های غربالگری واحدهای تابعه اقدام کرده است، افزود: این بیماری ها شامل دیابت، فشارخون، بیماری‌های ریوی و سرطان بوده که در طی سه مرحله غربالگری اعضای کانون های  بازنشستگی  و مستمری بگیری در سطح استان انجام شده است.

رضایی از کشف ۵۲ مورد کانسر (شامل ۲۷مورد سرطان برست و ۲۵ مورد سرطان روده بزرگ)در مراحل اولیه خبر داد و گفت: غربالگری انواع سرطان که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود  هم برای درمان بیمار و هم از نظر اقتصادی بسیار مؤثر و مفید است.

وی در پایان با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته از سطح رضایتمندی مراجعین واحدهای درمانی مدیریت درمان در سال گذشته، بیان کرد: براساس اطلاعات ماخوذه از سامانه CRM بیش از۸۰درصد مراجعین از مراکز درمانی در سطح استان زنجان اعلام رضایت کرده اند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha