با تمام توان پیگیر اجرای سند تحول آموزش و پرورش هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول آموزش و پرورش ائتلاف برای اعتلای مقوله تعلیم و تربیت در کشور است و ما با تمام توان، پیگیر اجرای این سند هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)مرادعلی صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دیدار امروز جمعی از فرهنگیان و معلمان نمونه با رئیس قوه قضائیه، یک جلسه بی‌سابقه است که پیش از این در هیچ دوره‌ای شاهد برگزاری آن نبوده‌ایم؛ این جلسه نشان‌دهنده توجه ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و قوه قضائیه نسبت به مقام معلم و امر تعلیم و تربیت است؛ اعتقاد ما این است که برگزاری این نشست از سوی دستگاه قضا، نشان‌دهنده احترام عدلیه به جامعه تعلیم و تربیت کشور است.

وی ضمن قدردانی از سازمان بازرسی به واسطه تلاش‌هایی که در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش و معلمان کشور انجام داده است، گفت: سازمان بازرسی با پیگیری‌ها و اقدامات خود، جزو مهم‌ترین بخش‌هایی بود که کمک کرد تا وزارت آموزش و پرورش بر مشکلات ناشی از مقوله رتبه‌بندی معلمان فائق بیاید؛ بعد از اقدام به موقع سازمان بازرسی، ۳۰۰ هزار نفر توانستند اعتراض خود را در زمینه رتبه‌بندی ثبت کنند در حالی که تا پیش از آن کمتر از ۲۶۰ هزار نفر اعتراض خود را ثبت کرده بودند؛ کلیه این اعتراضات بررسی شد و امروز خرسندیم که اعلام کنیم به صورت جریانی شاهد اعتراض معلمان به رتبه‌بندی‌ها نیستیم بلکه اعتراضات موجود، صرفاً اعتراضاتی فردی هستند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از کمک‌ها و مساعدت‌های سازمان بازرسی در زمینه اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: همچنین با کمک‌های بی‌دریغ این سازمان، کارگروهی با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و این کارگروه، مسؤولیت انتشار کتاب‌های کمک آموزشی را برعهده گرفت.

صحرایی ادامه داد: همچنین بر خود لازم می‌دانم که از دیوان عدالت اداری و رئیس این دیوان به سبب آنکه بسیاری از موضوعات را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل اساسی، از جنبه پیشگیرانه با ما در میان می‌گذارند، قدردانی کنم؛ ما نیازمند آن هستیم که پیشگیرانه مورد رصد قرار بگیریم تا مرتکب خطایی نشویم و این کاری است که دیوان عدالت اداری به خوبی آن را انجام می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از اقدامات سازمان ثبت طی دوره اخیر در راستای صدور ۳۰ هزار سند تک برگ برای این وزارت‌خانه قدردانی کرد.

صحرایی در ادامه، ضمن مثبت ارزیابی کردن صدور آرا جایگزین حبس از سوی قضات، خواستار استفاده از این ظرفیت در زمینه تجهیزهنرستان‌های کشور شد.

وی همچنین مقوله تعلیم و تربیت را عمومی‌ترین و فراگیرترین خدمتِ حاکمیت دانست و گفت: سند تحول آموزش و پرورش در واقع، ائتلاف برای اعتلای مقوله تعلیم و تربیت در کشور است و ما با تمام توان، پیگیر اجرای این سند هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha