رقابت اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری بین ۴‌ الی ۵ نفر است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم بسیاری از گمانه‌زنی‌ها برای حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر واقعیت نیست و افرادی که اسم‌شان برده می‌شود کاندیدا نیستند و خیلی‌ها در حد تعارف هستند و جدی نیستند، معتقدم رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آرایش سیاسی و جناح‌بندی‌ها برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر جریانی که در قدرت وجود دارد چه در دولت و چه در مجلس مشخص است. طیف‌هایی هستند که ادعا دارند نزدیک به حاکمیت هستند و رقابت در حال حاضر میان این‌ جریان‌ها است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جریاناتی برای انتخابات مجلس ورود کردند که در حال حاضر هم بین همین طیف‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری هم یک رقابتی بر قرار است.

وی افزود: بخشی از جریان اصلاح طلب هم  تمایل دارد وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شود، اما احزاب اصلاح طلب هم یک مقداری محتاطانه‌تر ورود و جلساتی را شروع کردند و بعضی تحرکات وجود دارد.

میرزایی با بیان این‌که به نظر می‌رسد رقابت اصلی در انتخابات بین ۲ گفتمان است، اظهار داشت: یکی گفتمانی است که آلان مدعی است الگویش شهید رئیسی است و می‌خواهند همان سبک و سیاق را ادامه دهند و طی روزهای اخیر فعالیت‌های خودشان را شروع کردند و به شدت در حال تبیین این گفتمان هستند؛ البته در ذیل این گفتمان طیف‌های مختلفی وجود دارد که مدعی هستند آن‌ها بهترین فرد برای تداوم این راه هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گفتمان نزدیک به اصلاح طلبان را داریم که این‌ها هم باتوجه به عملکردی که این دولت در ۳ سال گذشته داشته است یک نقدها و ارزیابی‌های از وضعیت کشور دارند. این جریان‌ها بر خلاف تبلیغاتی که اصولگراها دارند معتقدند کشور یک سری چالش‌ها و مشکلات در حوزه زیرساختی از جمله حمل و نقل  دارد و یک سری عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد. معتقدند در حوزه آب کشور چالش‌هایی  دارد، در حوزه فرهنگی مشکلاتی داریم و با این طیفی که در حال حاضر در قدرت حضور دارند مسائل و مشکلات یا حل نمی‌شود یا این‌که حل شدنش بسیار زمان بر و پر هزینه خواهد بود.

این فعال سیاسی تاکید کرد: رقابت اصلی در انتخابات پیش رو بین این ۲ گفتمان است یعنی گفتمانی که مدعی دنباله روی از راه آقای رئیسی است و این راه را می‌خواهد ادامه داد و یک گفتمان هم منتسب به اصلاح‌طلبان و میانه‌روها است که مدعی‌اند شرایط جامعه یک مقداری پیچیده و سخت شده است، این ها حرف‌هایی هم برای گفتن دارند باید تا مناظرات صبر کنیم و ببینیم چه کسی این گفتمان را نمایندگی خواهد کرد.

وی در خصوص برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: احزاب اصلاح طلب جلساتی برگزار کردند و جبهه اصلاحات هم اعلام کرد جلساتی دارد.

میرزایی در خصوص احتمال نامزد شدن چهره‌های شاخص در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: خیلی از افراد تمایل دارند ورود کنند، از سوی دیگر یکسری افراد هستند که قبلا ورود کردند و تایید نشدند، باید دید آیا چراغ سبزی برای ورود آنها نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه به نظرم بسیاری از  گمانه‌زنی‌ها که برای حضور افراد در میدان انتخابات مطرح می‌شود مبتنی بر واقعیت نیست و افرادی که اسم‌شان برده می‌شود حتما کاندیدا نیستند و خیلی‌ها در حد تعارف هستند و جدی نیستند، اظهار داشت: معتقدم رقابت در انتخابات پیش رو بین ۴ الی ۵ نفر بیشتر نیست و شاید از چهره‌های شاخص ۱۰ نفر ثبت نام کنند.

منبع:ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha