تعهدات دولت در مسکن روستایی پیگیری می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از تلاش برای اجرایی سازی تعهدات دولت در حوزه مسکن خبر داد و بر اجرای طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حامد رستمی شهادت آیت الله رئیسی و یاران باوفایش را غمی جانکاه برای ملت بزرگ ایران برشمرد و اظهار اشت: در عمل به تعهدات دولت با عزمی راسخ تر از گذشته در میدان عمل هستیم.

او با تاکید بر این موضوع که طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی در استان پهناور فارس به شکل جدی پیگری می شود، اظهار داشت: در قالب این طرح ۶۰هزار قطعه زمین به صورت ۹۹ساله در اختیار روستائیان شریف و همیشه در صحنه استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با تشریح جزییاتی از این طرح گفت: برای تامین 60هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی 3هزار هکتار زمین مورد نیاز است که با همکاری بنیاد مسکن استان و منابع طبیعی فارس ۲۵۰۰هکتار زمین شناسایی و در حال ثبت در سامانه و آماده سازی می باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که حمایت های دولت برای خانه دار شدن روستاییان منحصر به تامین زمین نمی شود، بیان داشت: تمهیدات لازم برای ارایه تسهیلات 350 میلیون تومانی با نرخ 4درصد اندیشیده شده است.

رستمی با بیان این که اقشار محروم جامعه در طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی در اولویت قرار دارند، بیان داشت: اولویت اول برای واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات با اهالی بومی روستاها است و سپس نوبت به دهستان، بخش و شهرستان می رسد.

او با تقدیر از حمایت های همه جانبه استاندار مردمی فارس ابراز امیدواری کرد اجرای طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی به مهاجرت معکوس انجامد و زمینه های کاهش حاشیه نشینی را فراهم آورد.

به گفته این مقام مسئول، طرح نهضت‌ ملی مسکن روستایی با پیگیری های ویژه دکتر ایمانیه، استاندار مردمی فارس و دکتر رضایی معاونت عمرانی استانداری و همکاری و تلاش بنیاد مسکن استان و منابع طبیعی فارس در حال انجام هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha