راه‌اندازی سامانه تبادل الکترونیک اسناد بین مراکز وزارت بهداشت و پزشکی قانونی

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه تبادل الکترونیک اسناد بین مراکز وزارت بهداشت و مراکز پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)بنابر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت؛ در راستای ایجاد تسهیلات برای هموطنان عزیز جهت ارائه اسناد الکترونیکی پزشکی به مراکز پزشکی قانونی کشور و همچنین کاهش مراجعات برای دریافت اسناد کاغذی به بیمارستان‌ها، سامانه تبادل اسناد الکترونیک بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی راه‌اندازی شد.

این سامانه که در قالب یک کار مشترک تولید شده و استقرار آن در چهارچوب نظام تنظیم گری، کاربری با حضور دکتر مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی و دکتر مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفت، منجر به کوتاه شدن فرآیند رسیدگی و بالا رفتن دقت در تصمیم‌گیری می‌شود.

سامانه مذکور در پی تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و مدیریتی بین مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور در قالب یک کار مشترک، تولید شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در خصوص بهره‌برداری کشوری و استفاده از قابلیت‌های این سامانه در کلیه بیمارستان‌های کشور و مراکز پزشکی قانونی، توافق لازم بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی حاصل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha