ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در زنجان آغاز شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ثبت نام مرحله چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در زنجان آغاز و در این دوره برای  نوجوانان نیز امکان ثبت نام فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،حجت الاسلام موسوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت نام چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه  از اول خرداد ماه شروع شده است، اظهار کرد:  علاقمندان
به منظور ثبت نام در بخش های (آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی) تا ۱۹ خردادماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت my.oghaf.ir در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

وی تاکید کرد: بنا بر اعلام مرکز امور قرانی سازمان اوقاف امکان تمدید مهلت ثبت نام مقدور نمی باشد و از کلیه علاقه مندان درخواست داریم در اولین فرصت  ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان زنجان بیان کرد: در این دوره از مسابقات برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز امکان ثبت نام فراهم شده است و فقط می توانند  در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری شرکت کنند ولی رده سنی بالاتر از 18 سال ، امکان شرکت در همه رشته‌ها دارند.

حجت السلام موسوی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان در بخش آوایی انفرادی؛ در رشته حفظ (۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰ جزء) قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و در بخش گروهی؛ در رشته‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد:در بخش معارفی عمومی؛ شرکت کنندگان در رشته‌های ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر؛ که صرفاً در مرحله شهرستانی و در بخش معارفی تخصصی؛ در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه برگزاری مطلوب و عالی  مهم ترین رویدداد قرآنی کشور و استان از عهده یک اداره خارج است، گفت: باید در این خصوص هم افزایی و  همکاری خوبی بین نهادها ، موسسات دولتی و خصوصی قرآنی ایجاد شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در دوره گذشته  رشد صدرصدی  در ثبت نامی ها داشتیم، افزود: در حال حاضر میزان ثبت نام در سه شهرستان زنجان ، خدابنده و ابهر نسبتا خوب است اما برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن کریم و افزایش  تعداد شرکت کنندگان ، از جامعه قرآنی و فعالان این بخش در همه استان ، بویژه در شهرستانهای طارم ، خرمدره، ماهنشان ، سلطانیه که تعداد ثبت نام کنندگان  پایین است درخواست کمک و مشارکت داریم.

وی با بیان اینکه  تمامی هزینه ها و جوایز مسابقات قرآنی در دو بخش خوهران و برادران از محل نیات خیر واقفین نیک اندیش و از محل درآمدهای موقوفات تامین و پرداخت می شود، بیان کرد: اوقاف  این مسابقات را هر ساله در قالب شش یا هفت مسابقه جداگانه قرآنی در شهرستانهای مختلف برگزار می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف وامور خیریه استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه در دوره قبل مسابقات قرآنی علیرغم درخواست مساعدت  و مشارکت در این بزرگترین رویداد قرآنی کشور از شورای اسلامی شهر زنجان این امربه تصویب نرسید و  محقق نشد، گفت: امیدواریم امسال برای افزایش کیفیت و کمیت مسابقات اختصاص کمک و بودجه های فرهنگی وقرآنی دولتی مدنظر مسئولین امر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha