ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان مجرب پیام نوآوری و پختگی را از خانه ملت مخابره می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی پیامی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح دوشنبه، هفتم خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام ایشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد المصطفی و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فی الارضین.

اکنون که دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرر و بی تأخیر آغاز می‌شود، جبهه خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم می‌سایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه بزرگ الهی به ملت ایران است، سپاس می‌گویم.

هر مجلس جدید می‌تواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه ملت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفس با منتخبان کارآزموده و مجرب، این پیام را می‌رساند که خانه ملت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانون‌گذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

نکته‌ای که همواره بر آن تأکید می‌کنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

نکته دیگر درباره سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه مدت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره عملکرد خویش بدانند.

نکته بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمی از آن را فضائل اخلاقی تشکیل می‌دهد، در عرصه چالش‌های سیاسی و رقابت‌های مشروع، اهمیت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیت‌پذیری و کار بی‌منت، قیمت اصلی خود را آشکار می‌سازد. شهیدان پرواز اردیبهشت که اکنون سراسر کشور داغدار آن‌ها است یکی از خصوصیاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدی گرفت.

نکته آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده همه ملت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه انتخابیه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرح‌های آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه عمرانی پرهیز شود.

برادران و خواهران گرامی! کار با نیت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دل‌های مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداش‌های الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

در پایان لازم می‌دانم از نمایندگان محترم دوره یازدهم، به‌ویژه رئیس پُرتلاش و هیئت‌رئیسه فعال آن، تشکر کنم.

والسّلام‌علیکم‌ورحمةالله
سیدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۳/۳/۶»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha