ضرورت توجه به نقش سرمایه گذاران در کاشت نهال

محمد هادی ایمانیه در جلسه هماهنگی کاشت نهال در استان فارس خواستار توجه به نقش سرمایه گذاران در کاشت نهال شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس محمدهادی ایمانیه در جلسه هماهنگی کاشت مردمی یک میلیارد نهال در سطح کشور، خواستار تسریع در اجرای سهم استان فارس در این زمینه شد و گفت: در کنار توجه به نقش عموم مردم و سازمان ها به تحقق این مُهِم، باید بسته‌ای برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود تا تشویق و ترغیبی برای فعالیت آنان در این حوزه باشد.

استاندار فارس ضمن اینکه مدیران کل جهاد کشاورزی منابع طبیعی آب منطقه‌ای و محیط زیست فارس را مامور کرد تا حداکثر در مدت یک ماه ۱۰۰ نقطه برای غرص نهال به منظور تولید چوب را مشخص کنند، افزود: دولت آمادگی دارد در این یک صد نقطه با در اختیار قرار گذاشتن زمین و همچنین تامین آب به مدت ۳ سال زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح کاشت درخت با رویکرد تولید چوب را فراهم آورد.

ایمانیه با اشاره به کشاورزی‌های انجام شده در برخی محدوده‌ها با استفاده از آب غیر شرب، اظهار داشت: در سطح این اراضی به هیچ وجه نباید محصولات خوراکی کاشت شود لذا می‌بایست تدابیری اتخاذ تا کشاورزان به سمت کاشت نهال و برداشت چوب سوق داده شوند.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن اینکه مدیر کل محیط زیست مدیر کل مدیریت بحران استان مدیر کل منابع طبیعی را مامور کرد تا کمیته‌ای تشکیل دهند و برای مقابله با آتش سوزی و همچنین راه‌های اطفاع حریق آن در منابع طبیعی تدبیر کنند اظهار داشت: شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اعتباری در بازه ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای اطفاء حریق در منابع طبیعی و همچنین کاشت درخت در هر شهرستان اختصاص دهند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه تولید ۱۰ میلیون نهال در سال در استان هدف گذاری شده که باید محقق شود از ضرورت تهیه برش شهرستانی و دستگاهی نیز سخن گفت و خاطر نشان کرد: با تولید نهال هدف گذاری شده نقش هر سازمان و هر شهرستان برای کاشت نهال باید مشخص و میزان عملیاتی شدن آن ها نیز باید رصد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha