صدور بیش از ۵۰۰ فقره سند روستایی و شهری در استان زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان،گفت: طی دوماه گذشته در استان زنجان، ۵۰۳ فقره سند روستایی و ۲۱ سند شهری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در سال گذشته ۵۸۹۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و ۵۳۵ فقره برای واحدهای مسکونی شهری در استان به همت بنیاد مسکن و همکاری اداره ثبت اسناد ‌و املاک روستایی صادر شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال  پیش بینی می شود در سال جاری نیز بیش از ۶ هزار  و ۷۰۰ فقره سند روستایی و شهری در استان صادر گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۷۹ هزار و ۹۳۰ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان زنجان به  میزان  ۷/۸۳ صادر شده است گفت: این میزان در مقایسه با نرم کشوری ۱۷ درصد بالاتر است.

خواجه ای طرح سند دار کردن املاک روستایی و شهری را در راستای توسعه عدالت اجتماعی دانست و افزود: در دوماه گذشته در استان، ۵۰۳ فقره سند روستایی و ۲۱ سند شهری صادر شده که در تلاش هستیم تا پایان سال درصد قابل توجهی از برنامه تعیین شده جلوتر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه، اقدامات زیربنایی این نهاد انقلابی در راستای تثبیت مالکیت معنوی و قانونی اماکن روستایی انجام می‌شود و در همین راستا همکاری مناسبی با ثبت اسناد و املاک وجود دارد، خاطر نشان کرد: طرح سند دار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است که موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستاها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود.

این مسئول با اشاره به تعامل بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان سال گذشته در سطح کشور، رتبه برتر را در این زمینه کسب نموده و برای به دست آوردن این جایگاه برای استان مرهون همین تعاملات و نتیجه کارگروهی و همفکری و هم‌اندیشی است و امید است امسال نیز با تداوم این روند شاهد سنددار شدن طیف وسیعی از جامعه شهری و روستایی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha