جهان در برابر تحریم‌های غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متعهد هستیم که مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان بالاترین اولویت خود حفظ کنیم و انتظار بحق ما از جامعه جهانی این است که در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (طبنا)بهرام عین‌اللهی در هفتادوهفتمین مجمع سالانه سازمان بهداشت جهانی در ژنو سوئیس، در افتتاحیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و هیئت همراه اظهار کرد: همان‌طور که ما در سوگ درگذشت رئیس جمهور فقید و وزیر فقید امور خارجه و دیگر مقامات کشورمان در این دوران سخت هستیم، متعهدیم که بدون وقفه به تلاش‌های مجدانه ایشان در حوزه سلامت ادامه دهیم.

وی افزود: رئیس‌جمهور فقید، آیت‌الله رئیسی تمام تلاش خود را برای خدمت به ملت ایران و ارتقای کیفیت زندگی از طریق ارتقای سلامت همه به کار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به تصویری از شهید آیت‌الله رئیسی که تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و خدمات مجدانه ایشان به مردم ایران را به تصویر کشیده بود، تصریح کرد: این عکس گوشه‌ای از خدمات وی به کودکان و حوزه سلامت را نشان می‌دهد، سلامت، آرامش و زندگی، هدیه وی به کودکان بود.

عین‌اللهی بیان کرد: در حالی که ما اینجا در ژنو در مجمع جهانی بهداشت ملاقات می‌کنیم، اقدامات نسل‌کشی علیه مردم فلسطین انجام می‌شود و بیایید همه برای شعار «همه برای سلامتی، سلامت برای همه» اقدام و تلاش کنیم.

وی گفت: امیدواریم رأی مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد عضویت فلسطین، گام مهمی برای به رسمیت شناختن و تضمین حقوق مشروع فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت آن‌ها باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با تاکید بر اهمیت حیاتی سلامت خانواده و سیستم ارجاع به عنوان یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بر این باور هستیم که تدوین برنامه‌های آموزشی پزشکی خانواده با رویکرد کل‌نگر تحت عنوان سلامت خانواده، تضمین کننده تمام ابعاد سلامت در خانواده، در نهایت منجر به ارائه مراقبت‌های مؤثر، بهبود خدمات بیماران و کاهش بار زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی می‌شود؛ با حمایت دولت، خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر هفت سال در ایران رایگان شده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: متعهد هستیم که مراقبت‌های بهداشتی را به عنوان بالاترین اولویت خود حفظ کنیم و با تخصیص منابع کافی، در مواجهه با محدودیت‌های اقتصادی خارجی مداوم و فزاینده ناشی از اقدامات قهری یک‌جانبه غیرقانونی، به پیشرفت چشمگیر خود در بخش سلامت ادامه دهیم، انتظار بحق ما از جامعه جهانی این است که در برابر تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی در حوزه سلامت بایستد.

مجمع جهانی بهداشت طبق برنامه هر سال با حضور ۱۹۲ تن از وزرای بهداشت کشورهای عضو در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو برگزار می‌شود و «همه برای سلامت، سلامت برای همه» شعار امسال مجمع جهانی بهداشت انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha