مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: تحول در آموزش و پرورش مازندران با توانمندسازی معلمان و مهار آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود.

یه گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران. فریدون کلبادی‌نژاد، ، روز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش به‌عنوان دروازه توسعه کشور، گفت: خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته در بی‌توجهی به آموزش و تربیت خساراتی به‌بار آورد، در حالی‌که آموزش و پرورش فرصتی است برای ساخت نسلی توانمند که بتواند در مسیر تحقق آرمان‌های ملی و سند تحول بنیادین گام بردارد.

برنامه‌های ویژه در هفته معلم

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته معلم در ۳۳ شهرستان استان با محوریت گرامیداشت مقام شهید مطهری، افزود: این هفته، فرصتی برای بازاندیشی در اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش و اصلاح اشتباهات گذشته است. تجلیل از معلمان بازنشسته، استقرار میزهای خدمت، و نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های این ایام است.

توزیع نامتوازن مدارس و ضرورت مولدسازی

کلبادی‌نژاد با بیان اینکه در برخی نقاط استان هنوز مدارسی با تنها یک دانش‌آموز وجود دارد، تأکید کرد: باید از ظرفیت‌ها به‌صورت کارآمد استفاده شود. چرا باید ۲۲ مدرسه در استان دو شیفت فعالیت کنند؟ این موضوع نشان‌دهنده نیاز به ساماندهی فضای آموزشی و اجرای برنامه مولدسازی است. وی از آغاز برنامه تحولی در راستای مولدسازی با محوریت شهرستان نکا خبر داد.

طرح‌های حمایتی برای دانش‌آموزان و معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح «حامی» به‌عنوان گامی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: این طرح به‌صورت رایگان برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود و برای معلمان نیز حق‌الزحمه در نظر گرفته شده است.

مهارت‌آموزی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی

وی با تأکید بر این‌که ارتقای آموزش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مأموریت‌های فعلی این نهاد است، افزود: تحقق دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی و اجرای برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفته است. طرح‌هایی مانند نماد، صراط و یاری‌گران زندگی، از جمله برنامه‌هایی هستند که با هدف پیشگیری از آسیب‌ها، به‌ویژه مصرف مواد مخدر، اجرا می‌شوند.

شناسایی ۷۰ آسیب اجتماعی در استان

کلبادی‌نژاد با اشاره به تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی استان در قالب طرح نماد، اعلام کرد: بیش از ۷۰ آسیب شناسایی شده و ۱۰ محور اجرایی برای مقابله با آن‌ها تعریف شده است. او بر لزوم فهم مشترک میان نهادها و مسئولیت‌پذیری جمعی در قبال مشکلات دانش‌آموزان تأکید کرد.

جذب بازماندگان از تحصیل و تأمین اعتبارات

وی از جذب ۹۶۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه و ۲۷۰ نفر در دوره ابتدایی خبر داد و گفت: برای موفقیت در این زمینه، هم‌افزایی نهادهای مختلف ضروری است. همچنین، بیش از ۴۲۸ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای ارتقاء کیفیت آموزشی، تجهیز مدارس و پرداخت بدهی‌ها تأمین شده است.

مدیران شایسته و مسئولیت‌پذیر می‌خواهیم

در پایان، کلبادی‌نژاد با تأکید بر شایسته‌سالاری در انتصابات، تصریح کرد: در این مجموعه، انتصابات بر پایه مشورت و نه سفارش انجام می‌شود. ما به مدیران فعال و میدانی نیاز داریم، نه مدیران نشسته؛ مدیر شایسته می‌تواند از حجم مشکلات بکاهد و عدالت آموزشی را تحقق بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha