کد خبر: 30-درصد-از-سهام-شهروند-و-همشهری-در-بورس-وا
۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۶
30 درصد از سهام شهروند و همشهری در بورس واگذار می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در پایان دویست و چهل و ششمین جلسه شورا به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: در آغاز جلسه هم اندیشی با شهردار تهران و معاونانشان را داشتیم که عمدتا بحث درآمد شهرداری در این جلسه مطرح بود و اینکه نگرانی هایی به ویژه در خصوص تحقق بودجه غیر نقد وجود داشت.

وی افزود: در این جلسه عنوان شد که  حداکثر دو سوم بودجه  تا آخر سال محقق شود که اعضای شورا خواستار فعالیت بیشتر برای تحقق 100 درصدی بودجه شدند.

هاشمی اظهار داشت: بودجه شهرداری تهران در سال 99 بالغ بر  30 هزار میلیارد تومان است اما  بر اساس وضعیت کشور و شیوع گسترده کرونا بخشی از شهردای  دچار مشکل درآمدی شده است. به عنوان مثال  درآمد طرح ترافیک ، غرفه های  سازمان های شهرداری و بخش های فرهنگی دچار بحران شده و اینها سببب شده تا درآمد های نقدی به میزان 10 تا 15 درصد تحقق پیدا نکند.

رییس شورای شهر تهران همچنین گفت: در بحث بودجه غیر نقد نیز به دلیل نبود ثبات قیمت دچار مشکل هستیم چرا که معمولا کارشناسی املاک و پروژه ها 3 تا 6 ماه طول می کشد ولی اکنون هفتگی قیمت ها در حال اوج گرفتن هستند و لذا نمی توان شتابزده عمل کرد چرا که قطعا مدیریت شهری مورد سوال واقع خواه شد که چرا املاک را به قیمت واقعی تهاتر نکرده است. این امر باعث می شود درآمد غیر نقد شهرداری کم شود.

وی ادامه داد: با این وجود شهرداری تهران امیدوار است دو سوم بودجه تحقق پیدا کند اما  قرار شد با اعمال تمهیداتی صد در صد بودجه محقق شود.

 هاشمی در ادامه افزود: با شروع جلسه شورا بحث طرح یک فوریتی تاسیس خانه تهران  و نیز ساماندهی و مدیریت موزه های تحت اختیار شهرداری مورد بررسی قرار گرفت که یک فوریت این طرح ها به تصویب رسید.

محسن هاشمی همچنین در خصوص بحث واگذاری سهام شرکت شهروند و موسسه همشهری در بورس گفت: در این جلسه همچنین لایحه واگذاری بخشی از سهام شرکت شهروند و موسسه همشهری در بورس مطرح شد که کلیات و جزییات آن به تصویب رسید.

هاشمی افزود: در این لایحه مقرر شد  تا 30 درصد سهام شرکت شهروند و موسسه همشهری در بورس واگذار شود و معمولا هم روال این است که بخش کمی از سهام شرکت ها  وارد بورش می شود و اینگونه نیست که  به یکباره کل سهام وارد بورس شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha