کد خبر: 358-هزار-نفر-در-استان-خراسان-رضوي-زير-پوشش
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدي قليان خاطر نشان کرد: در  قالب اين طرح13هزار و 330 نفر نياز به پيگيري داشتند که  11673 نفر  حدود 88 درصد از اين تعداد مورد بررسي قرار گرفته و اقدامات لازم براي آنها انجام شده است.

وي با بيان اينکه طرح " شهيد سردارحاج قاسم سليماني " با راهبرد مديريت و کنترل اپيدمي کوويد – ۱۹ به شيوه محله و خانوار محور و مبتني بر برنامه «هر خانه يک پايگاه سلامت»، به اجرا در آمده است تصريح کرد: اطلاع رساني با هدف رعايت دستورالعمل هاي  بهداشتي توسط افراد، کمک به شناسايي و ارجاع به موقع مبتلايان به مراکز درماني، کمک به رفع موانع قرنطينه، کمک هاي معيشتي، پيگيري امور شخصي، فراهم آوري خدمات تکميل درمان و .... از  جمله مواردي است که در اين طرح به آن پرداخته مي شود.

مسئول بسيج جامعه پزشکي خراسان رضوي نيز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: هدف اصلي طرح مسجد سنگر سلامت بايد منتهي به در خانه نگه داشتن بيماران مبتلا به کرونا شود، زيرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلاي 35 نفر ديگر و مرگ يک نفر جلوگيري مي شود که اقدام بسيار موثري در قطع زنجيره انتقال ويروس کرونا انجام مي شود.

دکتر ذاکريان افزود: يکي ديگر از اقداماتي که در اين طرح در حال اجرا است، طرح آمرين سلامت است که ما به نوعي در بحث رعايت پروتکل هاي بهداشتي در اصناف، مشاغل محلي، تجمعات محلي و مراسم ختم و عروسي که امروز مشکل ساز شده اند، از ظرفيت امر به معروف استفاده کرده ايم و مردم بر اساس پروتکل هاي ابلاغي امر به معروف سلامت مي شوند.

وي افزود: اين طرح به صورت محله‌محور و با مرکزيت مساجد استان اجرا مي‌شود که طبق تقسيم بندي جغرافيايي 150 حوزه مقاومت بسيج در استان خراسان رضوي عامل اجراي طرح مسجد سنگر سلامت شده اند، به صورتي که با تشکيل هسته هايي شامل امور مساجد خراسان رضوي، نمايندگان بسيج و دانشگاه علوم پزشکي اين طرح در 2400 مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha