کد خبر: 70-میلیون-روز-کاری-با-سرماخوردگی-از-بین-م
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
70 میلیون روز کاری با سرماخوردگی از بین می‌رود/ جلیقه مناسب‌ترین پوشش فصل سرما است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، حسین رضایی زاده متخصص طب ایرانی و رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پوشاندن ناحیه سر، سینه و پهلو راهکار اولیه برای پیش‌گیری از سرماخوردگی فصلی است. این بحث در مطالعه دانشگاه‌های اروپایی نیز بررسی شده است که مردم کشورهای اروپایی چگونه با سرماخوردگی مواجه می‌شوند؟ در این مطالعه هزینه‌های معمول سرماخوردگی نیز بررسی شده است. یک سرماخوردگی ساده حدود 70 میلیون روز کاری را در سال از بین می‌برد. همچنین حدود 80 بیلیون دلار هزینه مستقیم و غیرمستقیم برای کل جامعه ایجاد می‌کند. پزشکی رایج از بیماری‌های ساده مثل سرماخوردگی غفلت می‌کند. گل بابونه 77 درصد نسخه‌های پزشکان اروپایی است.

رضایی زاده اظهار داشت: افراد بعد از استحمام باید در یک دمای میانی خود را نگه دارند تا با تغییر ناگهانی هوا مواجه نشوند. پوشاندن سر و صورت در زمان خواب نیز اهمیت دارد تا گردش هوا به آن‌ها آسیب وارد نکند. جلیقه در زمستان مناسب‌ترین پوشش است.

وی افزود: در کنار دم‌نوش‌ها استفاده از سوپ، فرنی، لبو و چغندر در ایام زمستان بسیار مناسب است. بهتر است در غروب غذاهای سردمزاج مصرف نکنیم تا از درد کمر و سردرد جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است که در حاشیه این برنامه ربطی مربی آشپزی گفت: از گل‌های خوراکی تازه برای تهیه دم‌نوش می‌توان استفاده کرد. گل بنفشه، گل بگونیا و پنیرک از جمله گل‌های خوراکی هستند. گل بنفشه برای کاهش فشارخون، هضم غذا، رفع نفخ و پاک‌سازی خون و رفع سرفه مناسب است. گل بگونیا نیز حاوی ویتامین C است. پنیرک هم برای سرماخوردگی و باز کردن تارهای صوتی مناسب است. با مخلوط یک قاشق از هرکدام از این گل‌ها دم‌نوش مناسبی برای فصل سرما تهیه می‌شود که بهتر است که خانم‌های باردار مصرف نکنند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha