کد خبر: آلمان-به-آمریکا-پیشنهاد-یک-میلیارد-دلا
۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۲۸
آلمان به آمریکا پیشنهاد یک میلیارد دلار برای لغو تحریم‌ها می‌دهد!
 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، بعد از اینکه دولت آنگلا مرکل متهم شد به پیشنهاد دادن 1 میلیارد دلار (720 میلیون پوند) برای خرید گاز آمریکا اگر ایالات متحده تحریم‌های برنامه ریزی شده علیه این پروژه را لغو کند، یک جدال سیاسی جدید در مورد خط لوله بحث برانگیز گاز بین روسیه و آلمان درگرفته است.

خط لوله Nord Stream 2 اجازه می‌دهد گاز روسیه مستقیماً به آلمان پمپاژ شود، اما ایالات متحده تهدید کرده است که علیه هر شرکتی که در این پروژه مشارکت داشته باشد، تحریم خواهد کرد و معتقد است که اروپا بیش از حد به انرژی مورد نیاز خود به روسیه وابسته است. گروه لابی گری محیط زیست اقدام آلمان (DUH) این هفته نامه‌ای درز کرده از اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان، به استیو مونوچین، وزیر خزانه داری وقت ایالات متحده را منتشر کرد که مربوط به ماه اوت گذشته است. در آن آقای شولز پیشنهاد داد 1 میلیارد دلار در زیرساخت‌های جدید برای واردات گاز مایع آمریکا (LNG) در بنادر آلمان سرمایه گذاری کند، اگر ایالات متحده تحریم‌های برنامه ریزی شده را کنار بگذارد.

Nord Stream 2 و مخالفت همسایگان اروپایی آلمان

Nord Stream 2 همچنین با مخالفت بسیاری از همسایگان اروپایی آلمان روبرو شده است و خانم مرکل برای لغو این پروژه تحت فشار قرار گرفته است، به ویژه در پی مسمومیت و دستگیری الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسی این فشار به مراتب بیش‌تر شده است. Nord Stream 2 و آلمان اما بسیاری از محافل محافظه کار آلمان همچنان متقاعد شده‌اند که مخالفت ایالات متحده با این خط لوله به اندازه نگرانی‌های سیاسی با تمایل واشنگتن به فروش LNG خود به آلمان ارتباط دارد. DUH این نامه را رسوایی و معامله کثیف توصیف کرد و آقای Scholz را به تشویق واردات LNG متهم کرد. این جدال جدید در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور آلمان ادعاهایی را که سعی در توجیه این خط لوله به دلیل بدهی آلمان به روسیه که در جنگ جهانی دوم به روسیه داشت، انکار کرد. سفیر اوکراین در آلمان این هفته در مصاحبه‌ای فرانک-والتر اشتاین مایر را به استدلال‌های تاریخی مشکوک و نادیده گرفتن میلیون‌ها کشته شده در جنگ جهانی دوم اوکراین متهم کرد. در واقع آقای اشتاین مایر اظهار داشت که برای آلمان دشوار است که روسیه را به خاطر گذشته خود تحت فشار قرار دهد. بیش از 20 میلیون نفر در اتحاد جماهیر شوروی سابق قربانی جنگ شدند. این هیچ خلاف در سیاست امروز روسیه را توجیه نمی‌کند، اما ما نباید تصویر بزرگ‌تر را فراموش کنیم. اوکراین همچنین با این خط لوله مخالف است که به روسیه امکان می‌دهد خطوط لوله موجود را که از خاک آن عبور می‌کنند دور بزند. سخنگوی آقای اشتاین مایر اعتراضات اوکراین را رد کرد. وی گفت: متن مصاحبه خود گویاست.  

مترجم: سید محمد معی حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha