کد خبر: آماده-باش-جمعیت-هلال-احمر-کرمان-در-پی-وق
۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان از آمادگی نیروهای امدادی این جمعیت در پی وقوع بارش های آینده و سیل آسا خبر داد و گفت: در هشت ماه گذشته سال جاری قریب به ۶۶۰ حادثه با حضور بیش از ۹۰۰ تیم عملیاتی امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار نفر در این حوادث امداد رسانی شدند افزود:  به طور متوسط روزانه ۱۳۳ نفر توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده و اکثرا مربوط به سیل ابتدای سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۳۰ حادثه طبیعی و غیرطبیعی در استان کرمان به وقع می پیوندد، اظهار کرد: حوادث جاده ای، سیل، کوهستان و زلزله به ترتیب بیشترین سانحه هایی هستند که در استان کرمان رخ می دهد.

فلاح خاطرنشان کرد: رتبه اول امدادرسانی سیل در سطح کشور مربوط به استان کرمان است و رتبه پنجم پوشش حوادث جاده ای و عملیات رهاسازی در حوادث در سطح کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه آخرین سیل استان کرمان در شهریورماه امسال در ساردوئیه جیرفت و رابر رخ داده است، افزود: ۲۵ پایگاه جاده ای، تیم امداد هوایی و تیم واکنش سریع هلال احمر آمادگی خود را برای پوشش هر حادثه ای اعلام می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان حوادث ملی را مانند سیل های خوزستان، سیستان و بلوچستان و ... پوشش داده و این آمادگی با پشتیبانی معاونت عمرانی، مدیرکل بحران و فرمانداران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه جمعیت هلال احمر در حوادث هشت ماه گذشته ۱۰ میلیارد تومان و توزیع ۱۲۳ تن اقلام امدادی بوده، افزود: در هفته گذشته ۷۱ حادثه را در سطح استان کرمان پشت سر گذاشتیم و در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر فوتی در حوادث جاده ای توسط نیروهای امدادی رهاسازی شدند.

فلاح با تبریک ۱۵ آذر روز جهانی داوطلب بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار نفر داوطلب در جمعیت هلال احمر استان کرمان همکاری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha