کد خبر: آماده-باش-560-پایگاه-جاده‌ای-هلال-احمر-بر
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
آماده باش 560 پایگاه جاده‌ای هلال احمر برای اسکان اضطراری/ پیش‌بینی سیل در 10 استان کشور

حسین درخشان مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده این سازمان برای مقابله با حوادث احتمالی؛ اظهار داشت: از هفته گذشته در برخی از استان های کشور شاهد سیل بودیم و امدادرسانی در این مناطق روز گذشته به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه از فردا بعدازظهر موج جدید بارش ها در کشور آغاز خواهد شد، افزود: شاهد بارش های شدید در برخی استان های کشور خواهیم بود به همین دلیل استان هایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد در وضعیت آماده باش هستند.

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در استان هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، فارس و بوشهر تیم ها و نیروهای سازمان امداد و نجات هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند و اگر اتفاقی رخ داد وارد عمل خواهند شد.

درخشان ادامه داد: در جاده های کشور نیز با توجه به احتمال بارش برف و باران شدید 560 پایگاه جاده ای داریم که این تیم ها نیز در حالت آماده باش کامل هستند؛ این تیم ها در مسیرها حضور دارند و اگر مشکلی برای خودرویی پیش آید آنها کمک رسانی هایی در این خصوص خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در مورد بسته شدن جاده ها نیز امکان اسکان اضطراری در پایگاه ها برای حل مشکلات مردم ایجاد شده است.

پیش‌بینی سیل شدید برای 5 استان

به گفته مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در مورد سیل پیش بینی شده بیشترین مشکل در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان و زنجان باشد به همین دلیل از قبل در مورد احتمال سیل در این استان ها هشدارهایی داده شده است.

درخشان بیان داشت: امیدواریم مردم هشدارها را جدی بگیرند و در کنار رودخانه ها و مسیرهای رود قرار نگیرند.

وی افزود: تیم امداد و نجات هلال احمر در بحث اسکان اضطراری، مواد غذایی و چادر به اندازه نیاز تامین کرده تا اگر مردم دچار مشکل شدند امدادرسانی خوبی در این خصوص انجام شود.

گفت‌وگو: سیدعلی سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha