جذب ۸ هزار نیروی امدادی در سطح کشور

رئیس سازمان امداد و نجات کشور، گفت: ۸ هزار نفر نیروی امدادی در قالب یک هزار و ۸۰۰ تیم جدید عملیاتی به سازمان امداد و نجات کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، بابک محمودی در در حاشیه مانور بزرگ استانی سیل و زلزله استان، در محل سد تهم زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث امداد و نجات اقدامات خوبی که ستاد بحران کشور انجام داده است، اظهار کرد: مانور های متعددی در سطح کشور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این مانور ها برای ایجاد آمادگی اولیه بین دستگاه ها است، افزود: در این مانور تمامی دستگاه ها با تمام امکانات و توانایی های موجود در بحران ارزیابی از امکانات و تجهیزات را داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به اجرای مانور ساعت صفر در ۴ استان کشور، بیان کرد:  در این مانور ساعت صفر بدون اعلام قبلی به دستگاه ها اعلام میشود که باید به صورت کاملا عملیاتی در کمترین زمان ممکن عملیات ها را اجرا کنند.

محمودی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴ هزار  و ۵۰۰ تیم عملیات امداد و نجات در کشور وجود دارد، ک این تیم ها دارای تجهیزات و امکانات و آموزش های مناسبی هستند.

وی با بیان اینکه به همت خوب دولت سیزدهم برای پشتیبانی از یگان های امداد و نجات هلال احمر دیده شده است، افزود: خوشبختانه امسال بالغ بر ۱۰۰۰دستگاه خودروی امداد و نجات به مجموعه هلال احمر در کشور اضافه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین ۸ هزار نفر نیروی امدادی در قالب یک هزار و ۸۰۰ تیم جدید عملیاتی به سازمان امداد و نجات اضافه خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه با امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص این سازمان در بالاترین شاخص های امداد و نجات در دنیا قرار داریم، بیان کرد: در حد ۵ کشور اول دنیا در حوزه امداد و نجات هستیم که در عملیات های بین المللی سال گذشته، ترکیه، لیبی، افغانستان نیروهای امدادی شرکت داشتند که بخوبی توانایی خود را نشان دادند که از سوی صلیب سرخ جهانی تقدیر نامه ای ارسال شد.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تا پایان سال جاری جهش بسیار خوبی در بحث امداد و نجات خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha