کد خبر: ارائه-خدمات-درمانی-ناباروری-بر-اساس-تع
۱۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۶

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این دانشگاه،جدیدترین خدمات ناباروری را به زوجین جوان ارایه می کند که این خدمات نیز در قالب حمایت های دولت با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به مراجعین ارایه می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر نیره خادم با اشاره به اینکه سه و نیم میلیون نفر  زوج نابارور در کشور وجود دارند که 75 درصد از این افراد تنها به دلیل اطلاع نداشتن از موفقیت های درمانی هیچ اقدامی نمی کنند، خاطر نشان کرد: 20 تا 25 درصد زوجین نابارور موفق می شوند که خدمات تخصصی ناباروری را دریافت کنند.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با ارایه خدمات درمانی به شکل دولتی در مسیر خدمت رسانی به زوجین نابارور گام های موثری برداشته شده است و در حال حاضر مشهد قطب درمان ناباروری در شمال شرق کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر جدیدترین روش های ناباروری در مشهد انجام می شود به نحوی که با برخی از کشور های خارجی در بخش درمان ناباروری قابل رقابت است، ابراز کرد: تاکنون به  حدود 13 هزار زوج نابارور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات ارائه می شود.

وی تاکید کرد: پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و بهره مندی از روش های درمانی جدید مانند میکرو اینجکشن و ای یو ای و ای وی اف در درمان بیماران کمک موثری می کند که این خدمات در مرکز ناباروری میلاد ارائه می شود.

دکتر خادم  با تاکید براینکه کوتاه ترین دوره درمان ناباروری دو ماه است که هزینه آن در مرکز خصوصی 16 میلیون تومان و در مراکز دولتی 9 میلیون تومان می باشد که تحت  شرایطی چهل درصد آن توسط دولت پرداخت می شود، اظهار کرد: در طی سالهایی که از افتتاح مرکز ناباروری دانشگاه می گذرد، بیش از صد هزار سیکل تخصصی نازایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده که ماحصل این تلاش ها تولد بیش از سی هزار نوزاد سالم  به روش ای وی اف است .

وی با اشاره به اینکه در دوران پیک کرونا خدمت رسانی به بیماران در قالب پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت انجام می شود و برخی از خدمات درمانی به تعویق می افتد تا سلامت بیماران در دوران کرونا به دلیل رفت وآمد به این مرکز درمانی به خطر نیفتد ، عنوان کرد: بیماران کاندید رادیوتراپی و شیمی درمانی که نیاز به خدمات حفظ باروری دارند و ارائه خدمت به آنها شامل تخمک گیری، انجماد و ذخیره تخمک است بایستی بدون اتلاف وقت انجام شود.

وی ادامه داد: خانم ها با ذخیره تخمدانی پایین در صورتی که کاندید روش های کمکی درمان ناباروری باشند می توانند از این خدمات استفاده کنند و پس از انجام عملیات تلقیح داخل سینوپلاسمی ، جنین های حاصله ذخیره شود.

دکتر خادم با اشاره به اینکه خانم های 38 ساله و بالاتر در صورت تمایل، می توانند تحت تحریک تخمک گذاری و میکرو اینجکش قرار گیرند و جنین های حاصله فریز شوند، عنوان کرد: اندومتریوزهای شدید و یا چسبندگی لگن (گرید 3 و 4) هم می توانند در صورت تمایل وارد سیکل شده و پس از انجام عملیات تلقیح داخل سینو پلاسمی ، جنین های حاصله ذخیره شوند.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در دوران پاندمی کرونا ارائه خدمات به هر گونه بیمار مبتلا به ضعف سیستم ایمنی و یا بیماری مزمن قلبی، ریوی، کلیوی، هیپتوتانسیون و دیابت انجام نمی شود .

وی گفت: نگهداری جنین و تخمک و اسپرم ها در ایام اپیدمی در تانک جدیدی صورت می گیرد که همه این اقدامات درمانی و مراقبتی طبق پروتکل های بهداشتی ابلاغی وزارتخانه انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha