کد خبر: بازسازی-تالار-هنر-از-مطالبات-هنرمندان
۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
بازسازی تالار هنر از مطالبات هنرمندان اصفهانی بود

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،قدرت اله نوروزی در برنامه این هفته "هر یکشنبه، یک افتتاح" در مراسم بازگشایی تالار هنر اصفهان با بیان اینکه یکی از خواسته های هنرمندان در جلسات و دیدارها، رسیدن تالار هنر به جایگاه و شأن واقعی بود، تصریح کرد: پیگیری لازم برای بازسازی این بنا انجام و در ابتدا برای این تالار بودجه ۵ میلیاردی در نظر گفته شد اما با توجه به اهمیت این مکان در نگاه شهرداری اصفهان، این بودجه به ۸ میلیارد رسید و اکنون این مرکز به هنرمندان تقدیم میشود تا این عزیزان در تالار هنر با هنرنمایی خود به شادی و آسایش مردم کمک کنند.

وی دغدغه مدیریت شهری را تزریق شادی و نشاط به مردم با استفاده از توان هنرمندان ذکر کرد و افزود: کار شهرداری ایجاد ساختار و زیربناست و این هنرمندان هستند که برای این مجموعه ها تولید محتوا کرده و هنر را به نمایش میگذارند.

*سالن تئاتر شهر در چهارباغ پس از رفع موانع احداث می شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن تئاتر شهر در چهارباغ نیز پس از رفع موانع ساخته می شود، اضافه کرد: لازم است اقدامات لازم برای مکان ها و زیرساخت های دیگری نیز که مانند تالار هنر ظرفیت بازسازی دارند، انجام شود.

نوروزی تاکید کرد: از هنرمندان عزیز تقاضا داریم نگذارند مجموعه هایی مانند تالار هنر با تعطیلی و رخوت مواجه شود. لازم است هنرمندان پویایی و نشاط لازم را در چنین مجموعه هایی ایجاد کنند. همانگونه که از حدود ۱۰۰ سال پیش بزرگان هنر اصفهان چنین کردند و اصفهان را به عنوان نماد هنر در کشور ثبت کردند.

*توجه ویژه مدیریت شهری به حوزه فرهنگ و هنر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این آیین با بیان اینکه امیدواریم این فضای جدید شرایطی را برای رشد و تعالی هنرمندان فراهم کرده و مروج هنر باشد، اظهار کرد: بر این باوریم که هنرمندان ما سرمایه ای ارزشمند در اختیار دارند که در هیچ شرایطی آن را از دست نمی دهند. در طوفان حوادث این هنر است که امدادرسان هنرمند بوده و دارایی گران سنگ و ارزشمندی برای شهر است.

علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره به بحث هنر به طور جدی پرداخت و با رویکردی موثر شرایطی فراهم کرد تا دو منطقه رهنان و خوراسگان در مناطق 11 و 15 شهرداری از سینما برخوردار شوند.

وی ادامه داد: همچنین احداث تالار تئاتر شهر در چهارباغ عباسی با مشارکت بخش خصوصی و اراده مدیریت شهری رقم می خورد، طراحی لازم صورت گرفته و قرار است بخش خصوصی احداث آن را انجام دهد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی این تالار باشیم.

وی با بیان اینکه در شهری مسئولیت داریم که مهد علم و هنر و تمدن است،‌ افزود: باید ابزار لازم در اختیار هنرمندان قرار بگیرد تا هیچ هنرمندی احساس کمبود نداشته باشد و توجه به هنر یک توجه برجسته و مورد قبول و عنایت هنرمندان باشد.

نصر تاکید کرد: بهترین قاضی برای تالار هنر که چه اتفاقاتی برای آن افتاده خود هنرمندان هستند و امیدواریم اتفاقات دیگری نیز رقم خورده و رضایت هنرمندان را برآورده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha